Behandling av tennisarmbåge

Massage

Pris från: 730 kr

Kiropraktik

Pris: 820 kr

På Joylife Enköping kan du få hjälp med behandling om du har drabbats av tennisarmbåge.

Därför uppstår tennisarmbåge

Tennisarmbåge kallas det när musklerna i armen och handen blir överbelastade. Detta beror på ensidiga rörelser, i kombination med för lite återhämtning, vilket leder till smärta och svaghet. Tennisarmbåge uppstår ofta vid racketsporter, men kan också uppstå vid ensidigt arbete med hand och arm.

Så känner du igen tennisarmbåge

Tennisarmbåge kännetecknas av molande värk på utsidan av överarmen, vid armbågen. Smärtan blir ofta värre när du använder armen och enkla uppgifter som att skruva av ett lock, lyfta ett mjölkpaket eller skaka någons hand kan vara mycket smärtsamma.

Vi på Joylife Enköping kan hjälpa dig med undersökning och behandling av tennisarmbåge. Boka din tid redan idag!

Välkommen till Joylife Enköping!

Joylife är ett rikstäckande nätverk av legitimerade naprapater, kiropraktorer och massörer. Vi är Sveriges största företag inom vår bransch. Vår klinik i Enköping hittar du på Kungsgatan 69E på Enköpings lasarettsområde.

Vi har vårdavtal med Region Uppsala.

Vilka behandlingar erbjuder vi på Joylife?

Vi som jobbar på Joylife Enköping är utbildade terapeuter och kan erbjuda behandlingar inom naprapati, kiropraktik och massage. Behandlingarna individanpassas alltid efter dig som patient, vilket gör att de blir extra effektiva.

Vanliga problem som du kan få hjälp med

Alla våra terapeuter har många års erfarenhet inom sina respektive områden och behandlar hela kroppen. Några av de vanligaste problemen du kan få hjälp med är:

• Ryggsmärtor
  • Nacksmärtor
  • Axelsmärtor
  • Musarm
  • Idrottsskador
  • Huvudvärk

Hos Joylife Enköping kan du känna dig trygg

Joylife är Sveriges största företag i sin bransch och våra terapeuter är legitimerade och certifierade. Vi arbetar med välbeprövade metoder, och behandlingen anpassas alltid efter dina behov. Vid ditt första besök hos oss gör vi en noggrann undersökning och ställer diagnos, och tar sedan fram en behandlingsplan som vi tillsammans jobbar efter. Eftersom vi på Joylife Enköping använder oss av ultraljud vid våra undersökningar kan vi göra en mer exakt diagnosticering, samtidigt som du får en mer effektiv behandling.

Välkommen till Joylife Enköping för att se vad modern kiropraktik, naprapati och massage kan göra för just dig. Joylife - vi får dig att må bättre!

Informationen uppdaterades 13:22 - 22 maj, 2024

Omdömen från patienter