1/4

karta knapp bakgrund

Mangårdsgatan 55, Helsingborg

Öppet måndag från 08:00

Mama Mia Gustavslund Barnmorskemottagning och BVC

Vi på Mama Mia Gustavslund kan ta emot dig när du har fått en kallelse till gynekologisk cellprovtagning. Det är viktigt att du tar med din kallelse till besöket!

Varför görs gynekologisk cellprovtagning?

Vid en gynekologisk cellprovtagning tas ett cellprov från livmoderhalstappen, som sedan skickas på analys, för att upptäcka eventuella cellförändringar. Det är viktigt att regelbundet ta cellprov, för att tidigt kunna fånga upp cellförändringar som annars kan leda till livmoderhalscancer, och sätta in behandling.

Hur ofta kallas man till cellprovtagning?

I Region Skåne kallas kvinnor mellan 23-29 år till cellprovtagning vart tredje år, och kvinnor mellan 50-65 år kallas vart femte år.

Du får hem svar på provet inom några veckor

Efter provtagningen skickas det gynekologiska cellprovet iväg på analys. Du får svar på provet inom 4-6 veckor, oavsett om provet är normalt eller om det finns några förändringar.

Välkommen att kontakta oss på Mama Mia Gustavslund i Helsingborg för mer information om gynekologisk cellprovtagning!

NIPT

Pris från: 5000 kr

Välkommen till Mama Mia Gustavslund - Barnmorskemottagning och BVC!

Vi är en del av Centrumläkarna, och du hittar oss på Mangårdsgatan 55 i Helsingborg. Hos oss får du träffa kompetent och engagerad personal, som har lång erfarenhet. Vi erbjuder till exempel:

• graviditetskontroller

• barnhälsovård

• preventivmedelsrådgivning

• naturlig familjeplanering

• cellprovtagning

• amningshjälp

• graviditetstest

• test för könssjukdomar

Vi på Mama Mia Gustavslund samarbetar med Mama Mia Väla Helsingborg för ultraljudsundersökningar, skulle du vara i behov av att boka in ett ultraljud? Vänligen kontakta Mama Mia Väla Helsingborg. Mama Mia Gustavslund har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Mama Mia finns på flera orter i Skåne

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och i Skåne har vi mottagningar på flera orter:

• Malmö

• Helsingborg - Väla

• Helsingborg - Berga

• Helsingborg - Gustavslund

• Trelleborg

• Bjuv

• Örkelljunga

Vi anpassar vården efter era unika behov

Vi på Mama Mia Gustavslund vet att varje familj är unik, och vi anpassar därför vården efter hur just era behov ser ut. Vi följer er från graviditeten och genom barnets uppväxt. Med hög specialistkompetens och lång yrkeserfarenhet kan vi se till att ni får den hjälp ni behöver.

Varmt välkommen till oss på Mama Mia Gustavslund i Helsingborg!

Informationen uppdaterades 09:18 - 14 jun, 2024

24 okt, 2022

17 okt, 2022

Vi är nöjda

15 maj, 2022

Varit nöjd med en i personalen på BVC, men fått väldigt dåligt bemötande av en annan tyvärr…….

8 feb, 2022

10 jan, 2022