1/4

Öppet måndag från 08:00

Mama Mia Gustavslund Barnmorskemottagning och BVC

NIPT

Pris från: 5000 kr

Är du gravid och vill göra ett NIPT-test? Vi på Mama Mia Gustavslund erbjuder testet till självkostnadspris. Du kan göra NIPT hos oss även om du är listad på en annan barnmorskemottagning inom Hälso- och Vårdval Skåne. Prata med din barnmorska, så kan hon skriva en remiss till oss.

Vad är ett NIPT-test?

NIPT, Non-Invasive Prenatal Testing, identifierar de vanligaste kromosomavvikelserna genom att analysera cellfritt DNA från fostret i mammans blod. Testet kan tas i vecka 10+ och består av ett enkelt blodprov.

Vad analyseras vid NIPT?

Det man analyserar är kromosomavvikelse på kromosom 13, 18 och 21, och man kan även se avvikelser hos könskromosomerna X och Y. NIPT har en träffsäkerhet på ca 99 procent och medför ingen risk för missfall.

Välkommen till oss på Mama Mia Gustavslund i Helsingborg!

Välkommen till Mama Mia Gustavslund - Barnmorskemottagning och BVC!

Vi är en del av Centrumläkarna, och du hittar oss på Mangårdsgatan 55 i Helsingborg. Hos oss får du träffa kompetent och engagerad personal, som har lång erfarenhet. Vi erbjuder till exempel:

• graviditetskontroller

• barnhälsovård

• preventivmedelsrådgivning

• naturlig familjeplanering

• cellprovtagning

• amningshjälp

• graviditetstest

• test för könssjukdomar

Vi på Mama Mia Gustavslund samarbetar med Mama Mia Väla Helsingborg för ultraljudsundersökningar, skulle du vara i behov av att boka in ett ultraljud? Vänligen kontakta Mama Mia Väla Helsingborg. Mama Mia Gustavslund har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Mama Mia finns på flera orter i Skåne

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, och i Skåne har vi mottagningar på flera orter:

• Malmö

• Helsingborg - Väla

• Helsingborg - Berga

• Helsingborg - Gustavslund

• Trelleborg

• Bjuv

• Örkelljunga

Vi anpassar vården efter era unika behov

Vi på Mama Mia Gustavslund vet att varje familj är unik, och vi anpassar därför vården efter hur just era behov ser ut. Vi följer er från graviditeten och genom barnets uppväxt. Med hög specialistkompetens och lång yrkeserfarenhet kan vi se till att ni får den hjälp ni behöver.

Varmt välkommen till oss på Mama Mia Gustavslund i Helsingborg!

Informationen uppdaterades 09:18 - 14 jun, 2024

24 okt, 2022

17 okt, 2022

Vi är nöjda

15 maj, 2022

Varit nöjd med en i personalen på BVC, men fått väldigt dåligt bemötande av en annan tyvärr…….

8 feb, 2022

10 jan, 2022