1/4

Tidigt ultraljud

Pris från: 800 kr

KUB

Pris från: 1800 kr

Du kan vända dig till oss på Mama Mia Berga om du vill göra ett KUB-test (kombinerat ultraljud och blodprov). Om du är inskriven på en annan barnmorskemottagning inom Hälso- och Vårdval Skåne, kan du be din barnmorska att skriva en remiss till oss, för att göra KUB här.

Vad visar KUB?

KUB är en typ av fosterdiagnostik som kombinerar ultraljud och blodprov. Med hjälp av KUB kan sannolikheten för kromosomavvikelser hos fostret räknas ut. Den vanligaste avvikelsen är att man har en extra kromosom 21, även känt som Downs syndrom.

När ska man göra KUB-testet?

KUB kan göras mellan graviditetsvecka 11+0 till 13+6, men den optimala tidpunkten är vecka 12+2-3 dagar. Blodprovet tas helst i graviditetsvecka 10-11.

Varmt välkommen till oss på Mama Mia Berga i Helsingborg!

NIPT

Pris från: 5000 kr

Varmt välkommen till Mama Mia Berga i Helsingborg!

Vi är en del av Berga Läkarhus och hos oss får du träffa kompetent och engagerad personal. Vi har lång erfarenhet och erbjuder bland annat:

• graviditetskontroller
  • ultraljud
  • amningshjälp
  • graviditetstest
  • test för könssjukdomar

Mama Mia Berga har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Mama Mias mottagningar i Skåne

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Vi har flera mottagningar i Skåne och du hittar oss på följande orter:

• Helsingborg - Väla
  • Helsingborg - Berga
  • Helsingborg - Gustavslund
  • Malmö
  • Trelleborg
  • Bjuv
  • Örkelljunga

Individuellt anpassad vård

Oavsett var du befinner dig i livet kan vi på Mama Mia hjälpa dig. Vi följer dig från graviditeten och genom hela barnets uppväxt. Vi anpassar vården utifrån just era behov och önskemål, för vi vet att varje familj är unik. Vi som arbetar på Mama Mia har alla hög specialistkompetens och lång erfarenhet.

Välkommen till oss på Mama Mia Berga i Helsingborg!

Informationen uppdaterades 09:13 - 14 jun, 2024

Omdömen från patienter