1/4

KUB

Pris från: 1800 kr

NIPT

Pris från: 5000 kr

Hos oss på Mama Mia Berga i Helsingborg kan du som vill göra ett NIPT-test till självkostnadspris. Du kan göra testet hos oss även om du är inskriven på en annan barnmorskemottagning inom Hälso- och Vårdval Skåne. Då kan din barnmorska skriva remiss till oss.

NIPT är en typ av fosterdiagnostik

NIPT, Non-Invasive Prenatal Testing, identifierar de vanligaste kromosomavvikelserna genom att analysera cellfritt DNA från fostret i mammans blod. Testet kan tas i vecka 10+ och består av ett enkelt blodprov.

Vad visar ett NIPT-test?

Det man analyserar är kromosomavvikelse på kromosom 13, 18 och 21, och man kan även se avvikelser hos könskromosomerna X och Y. NIPT har en träffsäkerhet på ca 99 procent och medför ingen risk för missfall.

Varmt välkommen till oss på Mama Mia Berga!

Varmt välkommen till Mama Mia Berga i Helsingborg!

Vi är en del av Berga Läkarhus och hos oss får du träffa kompetent och engagerad personal. Vi har lång erfarenhet och erbjuder bland annat:

• graviditetskontroller
  • ultraljud
  • amningshjälp
  • graviditetstest
  • test för könssjukdomar

Mama Mia Berga har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Mama Mias mottagningar i Skåne

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Vi har flera mottagningar i Skåne och du hittar oss på följande orter:

• Helsingborg - Väla
  • Helsingborg - Berga
  • Helsingborg - Gustavslund
  • Malmö
  • Trelleborg
  • Bjuv
  • Örkelljunga

Individuellt anpassad vård

Oavsett var du befinner dig i livet kan vi på Mama Mia hjälpa dig. Vi följer dig från graviditeten och genom hela barnets uppväxt. Vi anpassar vården utifrån just era behov och önskemål, för vi vet att varje familj är unik. Vi som arbetar på Mama Mia har alla hög specialistkompetens och lång erfarenhet.

Välkommen till oss på Mama Mia Berga i Helsingborg!

Informationen uppdaterades 09:13 - 14 jun, 2024

Omdömen från patienter