1/4

karta knapp bakgrund

Rundgången 26, Helsingborg

Öppet måndag från 08:00

Mama Mia Berga Barnmorskemottagning och BVC

Om du misstänker att du är gravid och vill göra ett graviditetstest kan vi på Mama Mia Berga hjälpa dig.

Hur vet jag om jag är gravid?

Det vanligaste tecknet på graviditet är utebliven mens. Du kan också känna av trötthet, illamående, bröstspänningar och mensvärkskänsla.

Då ska du ta ett graviditetstest

För att få ett säkert svar på om du är gravid bör du ta testet samma dag som din mens skulle ha kommit. Om du inte vet när mensen skulle komma kan du ta testet tre veckor efter ett oskyddat samlag. Då bör det ge ett säkert resultat.

Om du gör graviditetstestet för tidigt har hormonnivåerna inte stigit tillräckligt för att testet ska ge ett säkert svar. Då kan du göra ett nytt test efter en vecka, om din mens inte har kommit.

Har du precis fått veta att du är gravid?

Hos oss på Mama Mia Berga kan vi ge dig information och rådgivning kring din graviditet. Vi ger dig omvårdnad anpassad utifrån dina önskemål, både under din graviditet och efter förlossningen.

Varmt välkommen till oss på Mama Mia Berga!

Ultraljud

Pris från: 800 kr

Tidigt ultraljud

Pris från: 800 kr

KUB

Pris från: 1800 kr

NIPT

Pris från: 5000 kr

Varmt välkommen till Mama Mia Berga i Helsingborg!

Vi är en del av Berga Läkarhus och hos oss får du träffa kompetent och engagerad personal. Vi har lång erfarenhet och erbjuder bland annat:

• graviditetskontroller
  • ultraljud
  • amningshjälp
  • graviditetstest
  • test för könssjukdomar

Mama Mia Berga har vårdavtal med Region Skåne.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor. Våra värdeord är: kompetent, engagerad, empatisk.

Mama Mias mottagningar i Skåne

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Vi har flera mottagningar i Skåne och du hittar oss på följande orter:

• Helsingborg - Väla
  • Helsingborg - Berga
  • Helsingborg - Gustavslund
  • Malmö
  • Trelleborg
  • Bjuv
  • Örkelljunga

Individuellt anpassad vård

Oavsett var du befinner dig i livet kan vi på Mama Mia hjälpa dig. Vi följer dig från graviditeten och genom hela barnets uppväxt. Vi anpassar vården utifrån just era behov och önskemål, för vi vet att varje familj är unik. Vi som arbetar på Mama Mia har alla hög specialistkompetens och lång erfarenhet.

Välkommen till oss på Mama Mia Berga i Helsingborg!

Informationen uppdaterades 09:13 - 14 jun, 2024

Omdömen från patienter