Behandling av nackspärr

Massage

Pris från: 625 kr

Personlig träning

Pris: 830 kr

Vi på Access Rehab Karlskrona hjälper dig att behandla nackspärr.

Så känner du igen nackspärr

Nackspärr kännetecknas av smärta och stelhet i nacken. Huvudet är ofta svårt att vrida, eller att luta framåt eller bakåt. Det kan beskrivas som att nacken “låser sig”. Nackspärr är inte alls farligt, men det kan kännas väldigt obehagligt och din rörlighet blir tillfälligt begränsad. Besvären kan uppstå av flera anledningar, men ofta handlar det om att man gör en specifik rörelse, som till exempel en vridning. Du kan också få nackspärr om du suttit i drag eller sovit i en konstig ställning.

Behandling av nackspärr hos Access Rehab Karlskrona

Nackspärr försvinner oftast av sig själv, men det kan ändå vara bra att få behandling. Du kan få hjälp med att lindra den akuta smärtan och påskynda läkningen. Hos Access Rehab Karlskrona kan vi hjälpa dig med smärtlindring och komma med svar på varför besvären uppstått. På så sätt kan vi också hindra att din nackspärr återkommer längre fram. Ett tips på vad du själv kan göra, är att hålla nackmusklerna varma och att mjuka upp muskulaturen med försiktiga rörelser.

Välkommen att boka besök hos Access Rehab Karlskrona, så hjälper vi dig med din nackspärr!

På Access Rehab Karlskrona kan du få snabb och modern specialistvård för besvär med muskler och leder.

Om Access Rehab

På Access Rehab arbetar naprapater, sjukgymnaster, kiropraktorer och massörer med en aktiv, modern och evidensbaserad vård. Då företaget har funnits på marknaden sedan 2008, finns det många års erfarenhet samlad på våra kliniker i Stockholm, Falun och Karlskrona. Vi lägger mycket stor vikt vid bemötandet av våra patienter, för att alla ska känna sig trygga och väl omhändertagna. Access Rehab satsar på ständig kompetensutveckling och vidareutbildning. Det ska också vara enkelt för dig som patient att besöka oss – fysiskt eller online. Hos oss finns inga långa köer eller krav på remiss, och du kan använda din sjukvårdsförsäkring då vi har samarbetsavtal med de flesta försäkringsbolagen. Du som har ett friskvårdsbidrag är också välkommen att boka en massage eller en TPT-timme.

Vad kan du få hjälp med hos Access Rehab Karlskrona?

På kliniken i Karlskrona arbetar tre terapeuter med lång erfarenhet - våra kiropraktorer Ninni och Patricia samt vår naprapat Jakob. En dag i veckan finns också vår mycket uppskattade massage-terapeut på plats. Vi som arbetar på Access Rehab Karlskrona kan hjälpa till med de mesta besvär som rör muskler och leder. Bland annat kan du få vård för:

• ryggskott

• hälsporre

• tennisarmbåge

• idrottsskador

Kvinnohälsa hos Access Rehab Sjöstaden Karlskrona

Hos Access Rehab Sjöstaden Karlskrona kan du få vägledning i rehabilitering, träning och hantering av besvär som drabbar kvinnor. Vi lyssnar och tar hänsyn till din specifika situation, och därefter sätter vi ihop ett program med träning och behandling som är anpassat efter just dig. Vi kan erbjuda bland annat:

• avslappning/smärtlindring vid spänd bäckenbotten

• träning av svag bäckenbotten

• träning vid inkontinensbesvär

• träning efter kejsarsnitt

• smärtlindrande behandling för endometrios

• graviditetsmassage

Hitta hit

Vår mottagning hittar du i testlabbet på Rosenholm, Arenavägen 3 i Karlskrona.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Access Rehab Karlskrona!

Informationen uppdaterades 16:24 - 26 jan, 2024

Omdömen från patienter

4.89 av 5
4.86 av 5
4.93 av 5
4.93 av 5
4.9 av 5

11 jul, 2023

Väldigt bra bemötande, man blir lyssnad på och tagen på allvar. Kan varmt rekommendera detta för alla med ryggsmärtor

16 mar, 2023

Träffade Jakob Olsson som är en Grym naprapat med mycket kunskap och väldigt trevligt bemötande skulle rekommendera er att verkligen boka behandling känns redan riktigt bra efter första besök

27 feb, 2023

6 dec, 2022

23 nov, 2022

Tack Jacob för hjälpen med min hälsporre. Blev så jättemycket bättre med hjälp av lite stötvågsbehandling och massage. Hoppas jag slipper träffa dig igen 😉 men jag kommer gärna tillbaka om tillfälle ges.

Vanliga frågor och svar

Fråga ställd 10:19 - 18 jul, 2015

Hej, jag har väldigt ont där bak längs ryggen, smärtan påverkar mitt huvud. Har ni tid idag?

Access Rehab Karlskrona svarar:

Hej Lei Vi har oftast tider samma dag som du behöver hjälp, gå gärna in på vår hemsida, klicka på boka tid och se våra lediga tider där/Tobias

Fråga ställd 12:33 - 16 nov, 2014

Hej.Jag har problem med inflamartion i slemsäckarna från o till (båda sidor rumpa neråt knä) även lite smärta fot.vet ej om allt hänger ihop även slemsäcksproblem över arm mot armbåge,,,Jag är duktig motionär även stretcha som jag blivit rekomenderad,Men bli ej bra,Vad ska jag göra kan ni hjälpa mig? kan ej löpa längre pga smärta..Fick kortison spruta för 1v sen men tyvärr ej hjälpt,,Ganska tröstlöst,, Hoppas på svar,,Mvh Annica

Access Rehab Karlskrona svarar:

Hej Annica, vi kan absolut hjälpa dig. Ffa kunna hitta en orsak till varför du har ont. Gå gärna in på vår hemsida och se vilka vi är. Ring gärna till mitt direktnummer 0812036136 om du vill ställa några vidare frågor eller så kan du boka tid på hemsidan/Tobias

Måndag - Torsdag:07:45 - 20:00
Fredag:07:45 - 15:00
Vi håller öppet mellan 09:00 - 15:00 två lördagar i månaden.

Måndag:07:45 - 20:00
Tisdag:07:45 - 17:00