Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd

(9 patientomdömen)
karta knapp bakgrund

Svärdvägen 7C, plan 3, Danderyd

Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd

Huvudvärk är ett vanligt besvär som kan orsakas av olika saker. Vi på Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd kan hjälpa dig hitta sätt att lindra din huvudvärk eller bli av med den helt.

Olika typer av huvudvärk

Vi upplever alla huvudvärk någon gång i livet. Vanligtvis är huvudvärk ofarligt och det går att behandla. De två vanligaste typerna av huvudvärk är spänningshuvudvärk och migrän. Vi på Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd har stor vana med att behandla båda besvären. Spänningshuvudvärk brukar kännetecknas av spänd och smärtsam nacke, att smärtan sitter som ett band runt huvudet, på toppen av huvudet, eller i pannan eller tinningen och att man upplever koncentrationssvårigheter och trötthet. Migrän kännetecknas av att vara intensiva attacker av huvudvärk, som kan bli värre av att du anstränger dig fysiskt eller vrider på huvudet.

Varför får man huvudvärk?

Om belastningen blir så stor att man upplever huvudvärk som symtom, är vår uppgift att lista ut vad som orsakar problemet. Det kan exempelvis vara nacken, men det kan också bero på stress, att man inte vilar och sover ordentligt, att man har synbesvär, dålig hållning, eller är uttorkad. Vi går till botten med dina besvär och arbetar utifrån det, så att du kan undvika det i framtiden.

Hur behandlar vi huvudvärk?

När du kommer till oss får du berätta om dina besvär och sedan undersöker vi dig för att se vad som är spänt och inte fungerar som det ska. Efter att vi ställt en diagnos tar vi fram en lämplig behandling för dig. De behandlingsmetoder vi har syftar till att normalisera nervsystemets funktion. Det kan till exempel vara att man mobiliserar stela leder eller använder medicinsk akupunktur. Den behandling vi väljer beror på dina behov och bakgrund, då vi vill att den ska vara så säker och effektiv som möjligt.

Få hjälp med din huvudvärk hos en skicklig kiropraktor på Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd redan idag!

Varmt välkommen till Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd!

Välkommen till Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd på Svärdvägen 7! Hos oss får du hjälp av kunniga kiropraktorer med alla tänkbara besvär från muskler och leder. Våra kiropraktorer på Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd har primärvårdskompetens. Det betyder att de själva kan:

• undersöka dina besvär
  • ställa en diagnos
  • påbörja behandling, alternativt remittera vidare undersökning om det behövs.

Aktivera Kiropraktik och Privatvård har även en mottagning i Sollentuna.

Vi hjälper dig med dina besvär

Hos Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd kan du få behandling för en rad olika besvär från muskler och leder, till exempel:

• Ont i knät
  • Ischias
  • Ont i ryggen
  • Diskbråck
  • Tennisarmbåge

Behandlingen anpassas alltid efter just dina behov och vi arbetar med flera olika metoder, som till exempel manipulation, justering och triggerpunktsbehandling.

Vägbeskrivning till Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd

Du hittar vår klinik på Svärdvägen 7, endast en fyra minuters promenad från tunnelbanestationen Mörby Centrum. Mitt emot vår klinik finns det även tillgång till en stor parkeringplats, för dig som kör hit.

Sök hjälp för dina muskler och leder hos oss på Aktivera Kiropraktik och Privatvård Danderyd redan idag!

Informationen uppdaterades 16:29 - 19 okt, 2021

5 jul, 2017

27 jun, 2017

20 jun, 2017

9 jun, 2017

Trevlig personal och bra bemötande!

1 jun, 2017

Tack för att ni finnas!!

Måndag - Fredag:08:00 - 17:00

Telefonnummer