Vindelns hälsocentral

Om Vindelns hälsocentral

Dagtid är det hit du vänder dig med frågor som rör din hälsa. Det gäller för dig som är sjuk, vill ha stöd som förälder eller förändra din livsstil.

Använd gärna våra e-tjänster när du kontaktar oss. När du ringer oss för rådgivning och bedömning får du förslag på en tid då vi ringer upp dig.

Alla regionens hälsocentraler är godkända av Hälsoval Västerbotten. Hälsovalet innebär att du själv kan välja hälsocentral. Du hittar information om hur du väljer i länken nedan, Så väljer du mottagning.

Har du frågor under kvällar och helger ringer du 1177.

Blir du akut sjuk eller allvarligt skadad ringer du 112.

Lista dig hos Vindelns hälsocentral

Storvägen 56, Vindeln - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Lunchstängt12-13
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

Vindelns hälsocentral

4,6

12:34 - 12 nov, 2019

10:16 - 31 aug, 2016 skrev:

Tillgängligheten via telefonbokningen bör förbättras samt upplysningar om vilka läkare som jobbar den aktuella dagen. Man ska också ha möjlighet till att boka en telefontid med den läkare man går hos. Ibland räcker det med ett telefonsamtal för att få svar på den fråga (frågor) man har. Vilket jag tror skulle underlätta för alla parter.
Den bristande tillgängligheten gör att många väljer att leasa sig vid andra vårdcentraler.
I övrigt är jag mycket nöjd med den vård, omsorg och bemötande jag fått av personalen vid Vindelns HC.

4,2