• 010 - 888 54 07

Dalagatan 32, Stockholm - Visa på karta

Logo Audika Vasastan

Om Audika Vasastan

Välkommen till Audika i Vasastan!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Vasastan ligger centralt i Stockholm på Dalagatan 32 intill Vasaparken och nära Sabbatsbergs sjukhus. Kliniken ligger på promenadavstånd från Odenplans tunnelbana eller från buss 4, 50, 61, 67, 69 eller 73 som stannar vid olika närliggande busstationer.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Vasastan erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Vasastan

Hörseltest hos Audika Vasastan i Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Vasastan i Stockholm

Audika i Vasastan erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmedel so...

Batterier till hörapparater hos Audika Vasastan i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Vasastan kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batter...

Karta - Dalagatan 32, Stockholm

• Fråga ställd 17:50 09 sep 2016

Har Avesina i Kista upphört

Audika Vasastan svarar:

Hej Kajsa,
    Avesina har bytt namn till Audika. Vi är samma personal och lokal som tidigare. Välkommen.