Sjukgymnastiken Hallands sjukhus Varberg, Varberg

Om Sjukgymnastiken Hallands sjukhus Varberg, Varberg

Sjukgymnastiken på Hallands sjukhus är en del av specialistsjukvården i Halland. Vi arbetar för att erbjuda dig som patient god, säker och högkvalitativ hälso- och sjukvård.

På vårdavdelningarna ingår sjukgymnasten/fysioterapeuten i teamet och vi inriktar våra åtgärder på att så tidigt som möjligt hjälpa dig som patient att komma igång och förbereda dig för utskrivning från avdelningen. Vanligt förekommande insatser är funktionsbedömning, gång- och förflyttningsträning, specifik träning av rörelse- och muskelfunktion, andningsvård, träningsråd och information, hjälpmedelsutprovning samt bedömning av fortsatta behov av rehabilitering.

Vårt uppdrag inom mottagningsverksamhet innefattar områden som kräver specialistvårdskompetens samt nära samverkan med ansvariga vårdgivare inom specialiserad vård.

När du är färdigbehandlad inom specialistsjukvården hjälper vi dig att, vid behov, få kontakt med fysioterapeut/sjukgymnast inom närsjukvård och/eller kommun.

Östra entrén, ingång D - visa på karta
Bäckenbottenverksamhet, Lymfödemverksamhet, Specialiserad rehabilitering