Öppet idag från 08:00

Herrgärdet Distriktssköterskemottagning

Karlsgatan 17A, Västerås

Herrgärdet Distriktssköterskemottagning

Hos oss kan du få hjälp med bedömningar och råd vid olika sjukdomstillstånd samt om hälsa och livsstil. Vi gör också omläggningar och tar bort stygn, ger injektioner och vaccinationer samt utför blodtryckskontroller och öronspolningar. Det finns specialistutbildade distrikssköterskor som kan stötta dig som har astma, KOL, diabetes, demens, högt blodtryck eller inkontinens. Vårdcentralen har även två diplomerade tobaksavvänjare. Du kan få de vanligaste resevaccinationerna hos oss. För våra seniorer har vi en nystartat Seniormottagning. Hit kan du som har fyllt 75 år eller du som är anhörig till någon äldre vända dig för rådgivning när hälsan börja svikta (ej akuta sjukdomsfall). Du får då träffa vår seniorsköterska som går igenom ett riskformulär och efter det kan erbjuda dig det stöd som du kan behöva. Det kan till exempel vara en Fast vårdkontakt på mottagningen. För att komma i kontakt med vår seniorsköterska ring 021-17 41 55 måndag, tisdag och fredag kl 08:00-09:00, onsdag, torsdag kl 9:00-9:30

Informationen uppdaterades 17:02 - 26 nov, 2020

Logga - Kry