Rehabenheten Medicin Västerås, Västmanlands sjukhus Västerås

Västerås

Till oss är du välkommen när du har din ansvariga läkare inom Geriatriska kliniken, Rehabiliteringsmedicinska kliniken eller Medicinkliniken. Tillsammans med dina behandlare görs en behandlingsplan.

På geriatriska kliniken arbetar vi både på geriatriska avdelningen men också på den geriatriska mottagningen där vi deltar i minnesutredningar. Vi har också ett team för geriatrisk rehabilitering för patienter med stroke dit du kan komma från hemmet efter utskrivning från sjukhuset.

På rehabiliteringsmedicinska kliniken arbetar vi både inom rehabiliteringsmedicinska avdelningen samt i olika team på mottagningen. Det är hjärnskadeteamet för patienter med stroke eller andra hjärnskador och spinalteamet för patienter med ryggmärgsskador.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligtvis av din familjeläkare. Du ska få en tid inom vårdarantins 90 dagar.
Arbetsterapeut, Kuratorsverksamhet, Logoped, Psykolog, Sjukgymnast