Arbetsterapin och fysioterapin Kalmar

Om Arbetsterapin och fysioterapin Kalmar

Vi tar emot dig som är i behov av rehabilitering vid sjukdom eller efter skada. Du kan ha besvär från rörelse- och stödjeorganen, det vill säga muskler, leder, skelett och nerver eller besvär till följd av sjukdom, så som hjärt-kärlsjukdom, cancersjukdom eller reumatisk sjukdom. Vår verksamhet riktar sig till både vuxna och barn som är inneliggande på länssjukhuset och till dig som är i behov av mottagningsbesök.

Hos oss arbetar arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och lymfterapeuter. Vi arbetar med att hjälpa dig för att du ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Utifrån vår bedömning erbjuds du individuellt anpassade insatser.

Arbetsterapeuten kan hjälpa dig som har svårt att klara av dina dagliga aktiviteter eller har nedsatt handfunktion till följd av skada eller sjukdom.
Fysioterapeuten/sjukgymnasten kan hjälpa dig som har en nedsatt funktionsförmåga till följd av skada eller sjukdom.
Lymfterapeuten kan hjälpa dig som har besvär med svullnad i någon kroppsdel.

Hälsogränd 2, Kalmar - visa på karta