Sjukgymnastiken Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Om Sjukgymnastiken Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Sjukgymnastiken på Hallands sjukhus är en del av specialistsjukvården i Halland. Vi arbetar för att erbjuda dig som patient god, säker och högkvalitativ hälso- och sjukvård.

På vårdavdelningen i Kungsbacka ingår sjukgymnasten/fysioterapeuten i teamet både för rehab-patienter och palliativa patienter.

Vårt uppdrag inom mottagningsverksamhet innefattar ortopedmottagningen och barnmottagningen, samt öppenvård inom palliativa konsultteamet.

Vanligt förekommande insatser är funktionsbedömning, gång- och förflyttningsträning, specifik träning av rörelse- och muskelfunktion, andningsvård, lymfbehandling, träningsråd och information, hjälpmedelsutprovning samt bedömning av fortsatta behov.

När du är färdigbehandlad inom specialistvården hjälper vi dig att, vid behov, få kontakt med fysioterapeut/sjukgymnast inom primärvård, hemsjukvård och/eller kommun.

Huvudentré - visa på karta
Bäckenbottenverksamhet, Lymfödemverksamhet, Specialiserad rehabilitering