Beroendecentrum Mälarsjukhuset, Psykiatriska kliniken Mälarsjukhuset, Region Sörmland

, Eskilstuna

Mälarsjukhuset, Entré 12 (infart från Sveavägen), 63188 Eskilstuna

Välkommen till Beroendecentrum! Vi är en öppenvårdsmottagning för personer över 18 år, vi har öppet måndag till fredag mellan kl 8-16. Beroendecentrum kan erbjuda olika typer av utredningar och behandlingar till dig med beroende och missbruksproblematik med eller utan samtidig psykiatrisk sjukdom. När du kommer till mottagningen görs en individuell vårdplan tillsammans med dig, dina närstående är också välkomna att delta. För att nå målen i din vårdplan har vår personal tillsammans med dig ett nära samarbete med olika enheter inom sjukvården då vår vård bedrivs i samverkan mellan Region Sörmland, Eskilstuna kommun och Strängnäs kommun. Detta är tänkt att öka möjligheten att avstå från missbruk/beroende, ge ökad livskvalitet och bättre förutsättningar att delta i samhällslivet. Samarbete sker också med andra aktörer, t.ex. din vårdcentral eller försäkringskassan. På Beroendecentrum arbetar personal från både region och kommun. Vi är tillsammans cirka 20 personer. Har du frågor? Vänligen kontakta oss!

Informationen uppdaterades 11:14 - 29 aug, 2023

Beroendevård, Läkemedelsberoendevård, Narkomanisjukvård