Barn- och ungdomsmottagning Sundsvall

Sundsvall

Barn och ungdomar som ännu inte fyllt 18 år och har svårare medicinska problem kan få tid hos läkare eller hos sjuksköterska hos oss. Till vår jourmottagningen kommer barn och ungdomar som är akut sjuka och inte hanteras av primärvården. Den planerade verksamheten består av både läkar- och sjuksköterskebesök.

Om det hänt en olycka som gett sårskada eller benbrott hänvisar vi till akutmottagningen.Telefonrådgivningen bemannas av erfarna barnsjuksköterskor som ger råd om egenvård samt hänvisning till rätt vårdnivå.Mottagningen är en del av Länsverksamhet Barn- och ungdomsmedicin.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 060 - 18 12 25 Växelnummer 060 - 18 10 00
Lasarettsvägen 21, Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 11:00 Dietist
  • Måndag - Fredag 08:00 - 14:00 Uppringning

Ålder: Vi tar emot patienter som är 0-17 år

Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Allergiutredningar, Allergologi, barn och ungdom, Barnakutsjukvård, Barnsjukhus, Barnsjukvård, Kardiologi, barn och ungdom, Medicin, barn och ungdom, Neurologi, barn och ungdom, Onkologi, barn och ungdom