Öppet idag från 08:00

Tärnaby sjukstuga hälsocentral

Granvägen 7,Tärnaby

Tärnaby sjukstuga hälsocentral

Tärnaby sjukstuga är en liten enhet med stort hjärta för sina patienter. Upptagningsområdet sträcker sig från Slussfors i öster mot Sorseles gräns i norr, Vilhelminas i söder och Norge i väster. Under turistsäsongen kan vi ha upp till 25 000 personer i området. Vi har ett gott samarbete med ambulanshelikopter och norsk sjukvård. Närmaste lasarett finns i Lycksele, 23 mil bort. Det fungerar bra eftersom vi använder telemedicin och digitaliserad röntgen. Sjukstugan är ett välutrustat ”mini-sjukhus” med akutvårdsplatser, röntgen, BVC, MVC och laboratorium. Vi har ett personalteam med hög kompetens i glesbygdsmedicin och bedriver både akut- och vanlig distriktssjukvård. Hos oss får du ett gott bemötande och engagerat omhändertagande. Du får råd och stöd för att förbättra din hälsa eller ändra livsstil. Våra distriktssköterskor har fördjupad kunskap om diabetes, astma, KOL och inkontinens. För mer kontakt och information, se vårt utbud.

Informationen uppdaterades 17:02 - 30 dec, 2020

Logga - Kry