Sårcentrum, Södersjukhuset AB

Sjukhusbacken 10,STOCKHOLM

Sårcentrum, Södersjukhuset AB

Det kan finnas många olika orsaker till att ett sår inte läker. Vi tar emot alla typer av svårläkta och/eller komplicerade sår inklusive diabetes-sår. Vi samarbetar med specialister inom ortopedi, kirurgi, infektion, dermatologi och diabetes samt ortopedverkstad. Vi har även en operationssal för olika kirurgiska sårbehandlingar. Vid första besöket får du träffa en läkare och sjuksköterska/fotterapeut/undersköterska som gör en bedömning och lägger upp riktlinjer för fortsatt behandling. De flesta patienter kommer till oss under flera besök för uppföljning och utvärdering av behandling/omläggningsordination. Ibland behövs en mer omfattande utredning, då får du komma på ett besök där läkare med olika specialiteter gör en gemensam bedömning

Informationen uppdaterades 16:01 - 10 jun, 2021