Turebergsvägen 3, Sollentuna

Akupunktur

Helhetssyn - Erfarenhet - Respekt - Ansvar

Välkommen till Mama Mia Hera Barnmorskor på kostnadsfria besök när du väntar barn, önskar preventivmedel eller är kallad till gynekologiskt cellprov. Vi hjälper också kvinnor och män som vill lämna test för könssjukdom eller som vill komma för rådgivande samtal runt graviditet eller i samband med abort. För dig som är gravid och din partner, finns förberedande kurser inför förlossning och föräldraskap samt gravidyoga och psykoprofylax.

Vi har ett fint samarbete med BVC, Öppna förskolan och kuratorsverksamhet.

Mama Mia Hera Barnmorskor i Sollentuna

Hos oss träffar du erfarna barnmorskor och specialistläkare. Vi har som målsättning att ge dig en trygg och säker omvårdnad och ett personligt bemötande.

Vår mottagning ligger nära Sollentuna centrum på Turebergsvägen 3. För dig som inte har gångavstånd till vår mottagning finns det närhet till bussar, pendeltåg och parkeringsplatser.

Historien om Hera Barnmorskor

Vi har tagit namnet efter gudinnan Hera, kvinnornas och fruktbarhetens beskyddarinna. Hera Barnmorskor öppnade 1 september 2000 och drivs sedan dess i privat regi av barnmorskor. V ingår numera i Mama Mia - Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning.

Vi har avtal med Stockholm läns landsting och samarbetar med länets kvinnokliniker och Sollentuna kommun.

Kontakta oss via 1177

Nu kan du kontakta oss via 1177.se. Där kan du beställa tid och av/omboka ditt besök. Mama Mia Hera Barnmorskor på 1177.se

Informationen uppdaterades 14:46 - 27 jan, 2023

Jenny Sandor

Anna Berg Detthoff

Elin Lidman

20 mar, 2020

Jag är alltid nöjd av tjänster som jag får av min barnmorska Linda.

20 mar, 2020

Bra mottagande och trevlig personal. Månar om sina patienter.

20 mar, 2020

Jag är mycket nöjd! Jag tycker att jag får bra och tydlig information och känner en trygghet i hur jag blir mottagen på avdelningen

15 mar, 2020

Bra bemötande av trevlig personal. Kände mig lyssnad på och tagen på allvar.

14 mar, 2020

Under min graviditet med min dotter så fick jag väldigt fint stöd och rådgivning av min barnmorska på Hera. Kan varmt rekommendera deras mottagning! Deras varma och proffsiga bemötande gjorde att jag kände mig trygg under hela graviditeten!

Fråga ställd 10:30 - 25 jan, 2017

Erbjuder ni NIPT test? Om ja vilket test? Vänligen Anna

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Anna, Nej vi erbjuder inte NIPT test till egen bekostnad ( 7000-9000 kr) Vi erbjuder KUB i v.12 och om det utfaller med en förhöjd sannolikhet ( 1:200 och mer) erbjuds kvinnan ett NIPT test kostnadsfritt. Med vänlig hälsning Annette

Fråga ställd 08:55 - 11 jan, 2017

Hej, tiderna för cellprov är för hösten 2016, kommer ni ha samma tider nu under våren 2017? /Katarina

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Katarina, Vi har ändrat lite. Nu gäller Tisdagar kl.13-16:30 och Onsdagar 8-11 fram till 14/6. Välkommen

Fråga ställd 14:41 - 9 jan, 2017

Hej jag behöver p- piller mina p pillar är slut ska jag boka tid eller

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Kamaljit, När man äter p.piller så besöker man barnmorskan en gång / år för nytt recept. Du kan boka via " BOKA" på hemsidan. Med vänlig hälsning Annette

Fråga ställd 13:09 - 9 jan, 2017

Hej! På provet CELLPROV kan du också se om jag har Polyp in livmodertappen.?? jag vill veta om jag har Polyp. Med vänliga hälsningar, Nancy.

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Nancy, Vi kan berätta ifall vi ser en polyp, vilket är ganska vanligt. Med vänlig hälsning Annette

Fråga ställd 12:44 - 9 jan, 2017

Hur mycket kostar cellprov?? För kvinnor 49 år.

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Nancy, Om du är kallad till barnmorskan för att ta cellprov ( inom screeningprogrammet) så är det kostnadsfritt. Kallelsen kommer till alla kvinnor mellan 23-64 år vart 3:e eller 5:e år beroende på ålder. Om du går till gynekologen har denne rätt att ta ut 750 kr. Med vänlig hälsning Annette

Måndag - Onsdag:08:00 - 17:00

Drop in cellprovtagning:

Drop in preventivmedelsrådgivning:

Vi har lunchstängt kl 12-13.