Kuratorsmottagning NÄL, Trollhättan

Om Kuratorsmottagning NÄL, Trollhättan

Vid sjukdom förändras ofta livet och man ställs inför frågor som kan kännas svåra och ovana.

På kuratorsmottagningen erbjuder vi kontakt för att samtala, bearbeta och hitta sätt att hantera en ny livssituation. Vi har tystnadsplikt enligt sekretesslagen.

Kuratorerna finns även till för dig som är anhörig. Det kan kännas bra att ha någon utomstående att tala med när någon i din närhet drabbats av en allvarlig sjukdom.

Vi ger också information om möjligheter till hjälp från samhället och medverkar även vid samarbete med andra verksamheter, till exempel försäkringskassa och socialtjänst .

Du kan själv ta kontakt med oss, remiss behövs inte men du behöver ha en pågående läkarkontakt på sjukhuset.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt B, Plan 2, Trollhättan - visa på karta
Kuratorsverksamhet