Lungmottagning NÄL, Trollhättan

Om Lungmottagning NÄL, Trollhättan

NU-sjukvårdens lungmottagning på NÄL erbjuder, förutom öppenvårdsbesök, dagvårdsverksamhet då sjuksköterska ger behandlingar med bland annat cytostatika.

På lungmottagningen arbetar specialistläkare inom lungmedicin, sjuksköterskor och undersköterskor. Kurator, sjukgymnast, arbetsterapeut samt dietist finns att tillgå vid behov.
På vår öppenvårdsmottagning finns syrgas- och KOL-sjuksköterskor. De gör även gör hembesök.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt D, Plan 3 - visa på karta