Gynekologisk mottagning, Södertälje Sjukhus AB

Rosenborgsgatan 6-10,Hus 19,Plan 4a,SÖDERTÄLJE

Gynekologisk mottagning, Södertälje Sjukhus AB

Mottagningen bedriver specialiserad gynekologisk vård. Vi tar emot dig som har olika typer av gynekologiska besvär. Kontakta våra sjuksköterskor för telefonrådgivning. Rådgivning och bokning sker efter medicinsk bedömning per telefon. Utifrån denna bedömning kan du komma att hänvisas till annan vårdgivare. Barnmorska på gynmottagningen kontaktar du för rådgivning vid oönskad graviditet, abortrådgivning, särskild preventivmedelsrådgivning samt provtagning vid misstanke om könssjukdom. Barnmorskorna ingår i vulvateam och ger viss sexualrådgivning. Du kan även kontakta barnmorskan direkt via 1177s e-tjänster, de heter "Barnmorska på gynekologisk mottagning". Kuratorer och fysioterapeuter finns att tillgå och samarbetar nära oss. Gynmottagningen har en filial i Nynäshamn, all rådgivning och bokning sker via gynmottagningen i Södertäljes telefonrådgivning. Patienter med akuta besvär

Informationen uppdaterades 17:26 - 5 mar, 2021