Öppet i morgon från 00:00

Infektions- och lungavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Mälarsjukhuset, Entré 11, Björnströmsgatan 6, Eskilstuna

Infektions- och lungavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

På avdelningen vårdas både infektions- och lungpatienter, 15 infektionsplatser och 7 lungplatser.
Personalen på avdelningen har två spetskompetenser: infektionssjukdomar och lungmedicin.
Omvårdnadsarbetet grundar sig på patientnärmre vård. Detta medför en närmare patientkontakt, vilket leder till ett effektivare arbete runt patienten, med patienten i fokus.
Inskrivning av patienter sker dygnet runt, de flesta kommer via akutmottagningen, våra egna infektions- och lungmottagningar eller Kullbergska sjukhuset samt Nyköpings lasarett efter kontakt med läkare.

Informationen uppdaterades 17:02 - 17 nov, 2020

Logga - Kry