Om Neurorehabteamet Mälarsjukhuset, Arbetsterapi- och sjukgymnastikmottagning 1 Mälarsjukhuset, Paramedicin Sörmland, Region Sörmland

Välkommen till Neurorehabteamet på Mälarsjukhuset i Eskilstuna!
Vi bedriver rehabilitering i öppenvård på specialistnivå. I Neurorehabteamet arbetare arbetsterapeuter, sjukgymnaster, kurator, logoped och neuropsykologer.
Vi vänder oss till personer med sjukdomar och skador i hjärnan och centrala nervsystemet. Den som vänder sig till oss kan t ex ha drabbats av en stroke, förvärvad hjärnskada eller ryggmärgsskada. Andra kontaktorsaker kan vara en kronisk neurologisk sjukdom som t ex MS, Parkinson, ALS eller muskeldystrofi.
Vår målgrupp är personer som bor i eget boende, är över 18 år, klarar att ta sig till oss på mottagningen och har behov av specialiserad neurologisk rehabilitering i team.

Mälarsjukhuset entré 10, Infart från Björnströmsgatan. - visa på karta
Kuratorsverksamhet