Om Neurorehabteamet Mälarsjukhuset, Arbetsterapi- och sjukgymnastikmottagning 1 Mälarsjukhuset, Paramedicin Sörmland, Region Sörmland

Välkommen till Neurorehabteamet på Mälarsjukhuset i Eskilstuna!$Vi bedriver rehabilitering i öppenvård på specialistnivå. I Neurorehabteamet arbetare arbetsterapeuter, sjukgymnaster, kurator, logoped och neuropsykologer.$Vi vänder oss till personer med sjukdomar och skador i hjärnan och centrala nervsystemet. Den som vänder sig till oss kan t ex ha drabbats av en stroke, förvärvad hjärnskada eller ryggmärgsskada. Andra kontaktorsaker kan vara en kronisk neurologisk sjukdom som t ex MS, Parkinson, ALS eller muskeldystrofi.$Vår målgrupp är personer som bor i eget boende, är över 18 år, klarar att ta sig till oss på mottagningen och har behov av specialiserad neurologisk rehabilitering i team.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Mälarsjukhuset entré 10, Infart från Björnströmsgatan. - visa på karta
Kuratorsverksamhet