Om Neurorehabteamet Mälarsjukhuset, Arbetsterapi- och sjukgymnastikmottagning 1 Mälarsjukhuset, Paramedicin Sörmland, Region Sörmland

Välkommen till Neurorehab på Mälarsjukhuset i Eskilstuna!$Vi bedriver rehabilitering i öppenvård på specialistnivå. Vi vänder oss till personer med sjukdomar och skador i hjärnan och centrala nervsystemet som till exempel stroke, förvärvad hjärnskada, ryggmärgsskada (spinalskada) och kroniska neurologiska sjukdomar som till exempel MS, Parkinson, ALS och muskeldystrofier.$Neurorehabteamet består av arbetsterapeuter, sjukgymnaster, neuropsykolog, kurator, logoped och rehabassistenter.$Vi samarbetar med i rehabiliteringen med patientansvarig läkare.$För att komma till oss ska patienten vara över 18 år, bo hemma i eget boende, klara av att ta sig till oss på mottagningen och ha behov av teaminsatser.$Vi har inget remisskrav.

Mälarsjukhuset entré 10, Infart från Björnströmsgatan. - visa på karta
Kuratorsverksamhet