Operation 1 barn, Göteborg

Om Operation 1 barn, Göteborg

På Operation 1 barn bedrivs anestesi, uppvaknings- och operationssjukvård. Våra patienter kommer från många olika specialiteter t.ex. barnkirurgi, barnhjärtkirurgi, barnortopedi, barnmedicin, barnonkologi, barntandvård, ögonsjukvård, öron-näsa-halssjukvård, neurokirurgi, handkirurgi samt transplantationskirurgi. Barnhjärtkirurgi är ett rikssjukvårdsuppdrag som delas mellan Lunds Universitetssjukhus och Drottning Silvias barn och ungdomssjukhus. Barn och ungdomar kan behöva anestesi för att genomgå olika undersökningar. Detta öppnar för ett samarbete mellan olika verksamhetsområden inom sjukhuset. För att kunna ta hand om barn och ungdomar som behöver opereras akut finns vi här dygnet runt.

Rondvägen 10, 416 50, Göteborg, Plan 6, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt