Samrehab Distriktsrehabiliteringen Västervik

Om Samrehab Distriktsrehabiliteringen Västervik

Vi erbjuder arbetsterapi och fysioterapi/sjukgymnastik. Till oss kommer du för rehabilitering efter sjukdom eller skada. Det kan till exempel handla om besvär från rörelse- och stödjeorganen, det vill säga muskler, leder, skelett och nerver, eller så kan du ha ont i ryggen eller behöver rehabilitering efter en fraktur. Du kan också ha besvär som är kopplade till en neurologisk sjukdom eller stressrelaterade besvär.

Arbetsterapeuten hjälper dig som har svårt att klara av dina dagliga aktiviteter till följd av skada eller sjukdom. När du träffar en arbetsterapeut får du hjälp med att reda ut vilken aktivitetsförmåga du har, vad du behöver för att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt och få hjälp med struktur i vardagen.

Karstorpsvägen 13, Västervik - visa på karta