Samrehab rehabblocket Västervik

Om Samrehab rehabblocket Västervik

Hos oss arbetar arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster. Du kommer till oss för rehabilitering. Vi tar emot dig som har psykisk ohälsa, till exempel stress, ångest, depression.
Vi kan också ta emot dig med neurologisk sjukdom, såsom stroke, MS, Parkinson eller när du drabbats av hjärnskada.

Arbetsterapeuten hjälper dig som har svårt att klara av dina vardagliga aktiviteter. När du träffar en arbetsterapeut får du hjälp med att reda ut vilken aktivitetsförmåga du har och vad du behöver för att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Arbetsterapeuten kan också hjälpa till med att göra en utredning av förmågan att köra bil om du drabbats av en stroke eller förvärvad hjärnskada. Utredningen görs då efter remiss från läkare.

Karstorpsvägen 13, Västervik - visa på karta