Centraloperation Gävle

Om Centraloperation Gävle

På operationsavdelningens tio operationssalar utförs både akuta och planerade operationer.$$Vissa patienterna kommer direkt hemifrån till operationsmottagningen, förbereds för operation samt får byta om till operationskläder. Andra patienter kommer från en vårdavdelning på sjukhuset. Efter operationen vårdas patienterna allt från en halvtimme till flera timmar på en uppvakningsavdelning , ibland över natten, innan de kommer tillbaka till vårdavdelningen eller får gå hem.$$I samband med narkos eller bedövning är det viktigt att magsäcken är tom. Det är lika viktigt att du inte är fastande onödigt länge. Vi rekommenderar att du äter och dricker som vanligt fram till sex timmar innan du ska opereras och att du dricker klara vätskor (max 2 dl) fram till två timmar före din operation. Klara drycker är vatten, kaffe/te utan mjölk, klar saft och sportdryck. Drick gärna sockerhaltiga drycker som hjälper dig att minska de obehag du kan känna när du inte äter.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta