Akutmottagning Gävle

Akutmottagning Gävle

, Gävle

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle, 80188

Kontakta först din hälsocentral eller ring 1177. Vid livshotande eller akuta sjukdomar ring 112 eller åk till akutmottagningen direkt.

Till akutmottagningen kommer patienter med livshotande akuta sjukdomar samt patienter som fått remiss från sin hälsocentral. Akutmottagningen är öppen dygnet runt, årets alla dagar.

Har du funderingar, frågor eller synpunkter om akutmottagningen kan du lämna din synpunkt via e-tjänsten.

Informationen uppdaterades 07:45 - 22 aug, 2023

29 nov, 2022

Kommer in med en tvååring med 40 graders feber samt problematik med andning. Får ingen hjälp med inhalator för andningen (vilket är prio ett, iaf på barnavdelningen) Ingen Alvedon eller Ipren för febern. På fem timmar hann dom med att ta prover och ge svar på ett av dom. Ingen vidare fokus på patienten här på akuten. Kompetensen har varit bristfällig, snällt sagt.

14 aug, 2022

Sämsta möjliga kvalitet. De läkare som jobbar där verkar vara dem man inte vet vad man ska göra av dem.

1 mar, 2021

Alltså... ni två tjejer som tog emot mig när kom in på kvällen 23e, med mitt ben. Vilken service! Stoor kärlek till er båda! Mvh inge

29 mar, 2018

Natten till den 29/3 besökte jag akuten för bröstsmärtor.Jag Roland vill tacka läkare och person för ett gott bemötande och väl omhändertagande.Vill också tacka för genomförda undersökningar och sakkunnig information gällande mina smärtor. Tusen tack från en nöjd pasient.

9 feb, 2016

Trevlig personal och god hand med patienter som kommer in.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Sjukhus (BT), Internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, allmän, Gynekologi, Kirurgi, Ortopedi, Ögonsjukvård, Öron-, näs- och halssjukvård