1/6
Öppet, idag till 17:00

Tandläkarhuset Odenplan

Odengatan 83, Stockholm

Tandläkarhuset Odenplan

Välkommen till vår mottagning som ligger på Odengatan 83 centralt belägen i Stockholm. Vi erbjuder modern, miljövänlig tandvård för hela familjen. Vi försöker arbeta vävnadsbesparande och smärtfritt och i nära samarbete med duktiga specialister ser vi som mål att du ska ha kvar dina tänder hela livet.

Moderna material som porslin och plast är självklara. Målet är att ge dig en frisk mun och ett strålande leende och större välbefinnande och ökad självkänsla.

Modern röntgen

För att ta röntgenbilder använder vi oss av OPG, denna teknik gör det möjligt att med en bara en bild röntga alla tänder. Andra fördelar är att man utsätts för betydligt lägre strålning och samtidigt slipper man ha något i munnen, något som framförallt tandvårdsrädda brukar uppskatta.

Du kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter här.

Informationen uppdaterades 11:38 - 29 okt, 2020

Boka behandling

Tandläkarundersökning
hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

En tandläkarundersökning är den rutin undersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på en tandläkarundersökning vid vuxen å...

Bettskena
hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Estetisk tandvård
hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Här hos oss på Odenplans Tandläkarhus kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill ha ...

Snarkskena
hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Snark- eller apnéskenor till dig som snarkar Detta gör vi i samarbete med Fysiologlab, eftersom snarkning med andningsuppehåll utgör en a...

Tandimplantat
hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Undersökning och konsultation i samarbete med specialisttandläkare i kirurgi och parodontologi....

Tandhygienistbehandling
hos Tandläkarhuset Odenplan i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Frågor och svar

Fråga ställd 12:21 - 5 aug, 2019

Hej Jag behöver boka om min tid med tandhygenisten men jag har tappat bort hennes nummer! Kan du skicka mig hennes nummer?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej! Tandhygienist Shirin Tavana har tele 08-7102198. Med vänlig hälsning Anita tandsköterska

Fråga ställd 15:23 - 7 apr, 2019

Hej! Mitt namn är Linn Björkén, 28 år och jag studerar till tandsköterska. Sista juni är jag nyexaminerad och jag vill börja arbeta så fort som möjligt. Jag hör av mig till Er då jag är väldigt intresserad av att börja arbeta hos er på Tandläkarhuset i Odenplan. Hur går jag tillväga? Med vänlig hälsning Linn Björkén

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Linn! Vi behöver ingen ny medarbetare fn! Men du kan höra av dig senare. Vår tel nummer är 08-301011 Med vänlig hälsning Tandläkarhuset Odenplan

Fråga ställd 17:08 - 18 sep, 2017

Hej. Jag ser att det finns namn och nummer till tre tandläkare men ingen tandhygienist? Jag har tidigare gått hos tandhygienist hos er, först Berit och sedan Monica. Har ni inga tandhygienister kvar eller finns deras nummer på en egen hemsida? Mvh

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Anette! Självklart har vi tandhygienist. Thyg Monica Sundkvist och thyg Shirin Tavana Du kan ringa till oss på tel 08-322421 eller 08-301011för att boka tid hos någon av de som du önskar. Med vänlig hälsning, Tandläkare Maryam Amini

Fråga ställd 17:05 - 26 jan, 2017

Vad kostar det att dra ut en visdomstand?

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

Hej Anette! En akut utdragning kostar mellan 1500- 2200 beroende på svårighets graden. Om man behöver operera tanden så kostar det mer Mvh Tandläkare maryam Amini

Fråga ställd 11:45 - 17 aug, 2015

Vid telefonsamtal 17 aug till nr 08-301011 upplyser en telefonsvarare "Vi har semesterstängt till tisdagen 11 augusti. Var vänlig återkom". Hög tid att ni öppnar upp telefonen och uppgraderar meddelandet! Känns inte speciellt förtroendeingivande om man inte ens kan komma igenom till kliniken, vare sig per telefon eller mail för tidsbokning!

Tandläkarhuset Odenplan svarar:

TELEFON SVAREN ÄR ÄNDRAR.

5 / 5

5 sep, 2019 Linda S. skrev:

Jag är så lycklig över att jag hittade hit! Ska alltid gå hit framöver, världens bästa service måste jag säga. Hade ett akut ärende- fick tid dagen efter, så himla gullig personal som tagit så väl hand om mig och varit så glada och professionella. Har nog aldrig varit så nöjd över att få rekommendera något som dessa tjejer. Tack Camilla & Elisabeth för att ni räddat min dag! Dessutom till ett överkomligt pris tillskillnad från min ”ordinarie”. 10 av 10 ❤️

15 apr, 2019 S..i skrev:

Rekommenderas verkligen

15 mar, 2019 S..g skrev:

Internet

14 jan, 2019 Sacho Grandin skrev:

Mycket bra service och bemötande

19 nov, 2015 Marcus skrev:

Tack Siv, för en välgjord undersökning och ett proffsigt bemötande. Jag rekommenderar varmt den här tandläkarmottagningen till andra . P.S Tack för att du skrattade åt mitt dåliga tisdagsskämt ;-)

Måndag : 08:00 - 17:00
Tisdag : 07:30 - 17:00