Nybro hälsocentral

Om Nybro hälsocentral

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig.

Du hittar oss i centrala Nybro. Vi är en av länets 27 hälsocentraler inom Region Kalmar län och har cirka 8600 listade patienter.

Hos oss arbetar sex läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin. Vi har distriktssköterskor och sjuksköterskor som ansvarar för sjukvårdsrådgivning mm och som också har specialistkompetens inom astma/KOL, demens, diabetes, inkontinens, livsstil och äldrevård. Hos oss finns också två undersköterskor, en biomedicinsk analytiker som bland annat sköter provtagning, samt fyra medicinska sekreterare som ansvarar för dokumentation och receptionsarbete. Vi har även två primärvårdspsykologer hos oss.

Vår Primärvårdsjour är öppen lördagar, söndagar och helgdagar mellan kl 10.00-15.00.

Ring alltid innan du besöker oss.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Marie Ragnarsson

Lista dig hos Nybro hälsocentral

Tunnelgatan 6, Nybro - visa på karta
  • Lördag - Söndag 10:00 - 15:00
  • Lördag - Söndag 10:00 - 15:00
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Livsstilsmottagning, primärvård, Medicinsk fotvård

Nybro hälsocentral

08:11 - 14 maj, 2017