Nacka Tandvårdsteam

Telefonstigen 2, Nacka - Visa på karta

• Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 Lunchstängt 12:00 - 12:45

Logo Nacka Tandvårdsteam

Nacka

Nacka Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i centrala Nacka. Praktiken etablerades för drygt 20 år sedan och har under de senaste åren renoverats och moderniserats med ny utrustning och digital röntgen.

Vi erbjuder all typ av tandvård till både barn och vuxna i Nacka.

Patienten i fokus

Hos oss har vi som målsättning att alltid sätta patienten i fokus. Vi har även hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån patientens behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Botox och fillers

Utöver tandvård erbjuder vi även rynkbehandlingar med hjälp av botox och fillers. Vi har jobbat med dessa behandlingar sedan 2014 och använder bara marknadens ledande produkter. Vi erbjuder kostnadsfri uppföljning efter behandlingen och sätter alltid din trygghet först.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam och Saltsjöbadens Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete. Saltsjöbadens Tandvårdsteam utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp.

Välkommen till Nacka Tandvårdsteam!

Informationen uppdaterades 24 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Nacka Tandvårdsteam

Niclas Wallenborg

Leg tandläkare

Började sin tandläkarkarriär i södra Spanien, på en specialistklinik, med inriktning på käkkirurgi och implantat. Återvände till Sverige och Nacka tandvårdsteam 2005. Har drivit Nacka tandvårdsteam sedan hösten 2006.

Neda Hashemi

Leg tandläkare

Började sin tandläkarkarriär i Örebro, flyttade sen till Cambridge, England där hon praktiserade i 4 år. Neda har jobbat på Nacka Tandvårdsteam sedan oktober 2010.

Mona Johansson

Leg tandläkare

Erfaren tandläkare som arbetat i både England och i Sverige.

Ritva Söderqvist

Tandhygienist

Erfaren och mycket omtyckt tandhygienist.

Annika Koch

Tandhygienist

Duktig tandhygienist som arbetat många år på specialistklinik för tandlossningspatienter.

Anna Alnemark

Tandsköterska/receptionist

Driven tandsköterska som gillar när det händer mycket. Anna jobbar både som sköterska och receptionist.

Karta - Telefonstigen 2, Nacka

• 11:08 - 17 aug, 2018 skrev:

Fick akut problem under min ordinarie tandläkarens semester. En tand behövde rotbehandlas. Blev omhändertagen av dr Neda Hashemi. Kan bara lämna bästa betyget.😍

• 14:48 - 08 jul, 2018 skrev:

Både jag och min man går hos Tanläkare Neda och tandhygienist Ritva, de är bara bäst. Jag kan verkligen rekommendera dem.

• 16:04 - 24 jan, 2018

• 10:14 - 08 jan, 2018 skrev:

Neda är världens bästa och trevligaste tandläkare, både jag, mina barn och min bror är super nöjda, glada och känner sig trygga i hennes händer :)

• 14:17 - 03 jan, 2018 skrev:

Neda, tandläkare i världsklass - Löv You till universums ände och tillbaka. Miljoner tack för kärleken och omsorg du gav min tand! ❤🤗💐🌹🌸🌺🌻🌼❤

Tack till Nedas kollega som var lika fin och kanon!

Jag är hooked på denna klinik förever! 😁

• 10:32 - 05 nov, 2017 skrev:

Man känner sig alltid väl omhändertagen av proffsig personal samt alltid ett vänligt bemötande

• 14:04 - 28 jul, 2017 skrev:

Neda Hashemi , Proffesionell och JÄTTE trevlig.

• 18:22 - 16 maj, 2017 skrev:

Klinik och personal i toppklass. Tack Neda för de fina lagningarna!

• 10:56 - 31 mar, 2017 skrev:

Jag har Tandläkare Neda Hashemi för min familj. Har aldrig i hela mitt liv träffat en så trevlig och engagerad tandläkare!! Hon är bara bäst!
    Vill varmt rekommendera Nacka Tandvårdsteam. Allihopa är välkomnande och professionella.

• 08:13 - 03 jun, 2016 skrev:

Jag blir behandlad av Neda Hashemi hos Nackatandvårdsteam. Neda har nog allt det jag kan önska av en tandläkare.
    Hon är alltid trevlig och lugn, berättar i förväg vad som skall göras. Läser utav mig som patient, under tiden som arbetet utförs.
    Hon är helt otroligt duktig och mjuk i sitt arbetssätt. En stolhet för alla tandläkare.
    Var rädd om henne ni som driver denna klinik.

• 21:20 - 12 apr, 2016 skrev:

I am a faithful attendant to nacka Tandvardsteam! My dentist is Dr. Mona Johansson and she is absolutely fantastic! I am never been a big fan of dentist (like most of us) and am extra sensitive to pain. Also, I have a very wide smile and have always been a bit self-conscious about my teeth looking healthy and strong. Both issues were carefully addressed by Dr. Johansson. She ensured that I would be comfortable and she counselled me on the entire dental process along with the procedures; which, I would endure. I actually felt safe! The results are fabulous and when I receive compliments on my smile....I always give credit to Dr. Johansson:)

• 17:12 - 29 mar, 2016 skrev:

Ringde på morgonen för akuta besvär. Talade med en vänlig kvinna som gav mig en akut tid samma dag trots att jag ej var listad som patient hos dem.
    Behandlades mycket proffesionellt av Dr Hasemi med tandsköterska.
    Det räddade mig när min egen tand doktor var på påsklov.
    Jag kan bara ge de bästa rekommendationer tro mig!
    Vore jag inte lika nöjd med min Dr skulle jag utan tvekan byta.

• 10:12 - 17 mar, 2016 skrev:

Den som tror att en rotfyllning är det värsta som kan hända hos en tandläkare, får genast ändra uppfattning. Jag var rätt skakig i benen när jag närmade mig tandläkarstolen och för det man skulle gå igenom.
    Jag träffade Tandläkare Niclas Wallenborg som gav ett mycket proffsigt intryck som fick mig att undra varför man pratar så mycket negativt om rotfyllning. Han lovade att det inte skulle göra ont.
    Jag kan bara säga, att hela tiden medan jag satt där undrade jag När det skulle göra ont. Jag kände ingenting överhuvudtaget. Allt fungerade utomordentlig bra, både med bemötande, det lugnande inledande samtal med tandläkaren och jobbet från tandteknikerna som var perfekt.
    Kort sagt JÄTTE NÖJD. Tack Niclas och hela teamet.

• 11:33 - 14 mar, 2016 skrev:

Proffsigt och trevligt bemötande. Jag har verkligen hittat en bra, kunnig tandläkare som jag litar på, Neda!

• 12:19 - 03 mar, 2016 skrev:

Fantastisk tandvård och härligt bemötande! Tandläkare Mona Johansson med tandsköterska förvandlade min tandvårdsrädsla till fredagsmys......Rekommenderas förstås mycket varmt!

• 20:29 - 11 feb, 2016 skrev:

Mycket omsorgsfullt och proffsigt. Trevlig klinik. Tillmötesgående personal.

• 20:11 - 11 feb, 2016 skrev:

Niclas är min tandläkare och han är jättebra :)

• 12:24 - 10 feb, 2016 skrev:

Fantastiskt trevligt och proffsigt besök, med kanonresultat.
    mina varmaste rekommendationer.

• 12:19 - 10 feb, 2016 skrev:

proffsigt bemötande och kunning personal, man känner sej väl omhändertagen.
    Glad och trevlig personal, det känns att dom vet vad dom pratar om, så känns väldigt tryggt att gå till Nacka Tandvårds Team, kan verkligen rekkomenderas !!

• 11:44 - 09 feb, 2016 skrev:

Mycket bra och seriös praktik, vettiga människor, bra saklig information.
    man blir väl omhändertagen !!
    kan verkligen rekommenderas !!

• 15:27 - 04 feb, 2016 skrev:

Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass!

• 10:00 - 30 jan, 2016 skrev:

Fantastikt bemötande och otroligt kunnig personal. Kan varmt rekommenderas. Super nöjd!

• 10:26 - 29 jan, 2016 skrev:

Jag har nog hittat världens bästa tandläkare. Tack Neda för att du är så lugn eftersom jag har lite tandläkarskräck. Du får mig att känna mig lugn och bekväm.

• 09:59 - 27 jan, 2016

• 08:31 - 27 jan, 2016 skrev:

Jag går på årliga kontroller och möts varje gång av väldigt trevlig personal och proffsig förebyggande behandling i fina fräscha lokaler. Mina tänder mår bättre än någonsin.

• 07:59 - 27 jan, 2016