Vården.se
hämtar in informationen från den officiella databasen med alla vårdgivare i Sverige,
den så kallade HSA-katalogen. Om du ser information som inte stämmer kan du meddela
det här genom att fylla i ett formulär.
Observera att vi bara tar hand om information som rör denna sida.
Vi har ingen kontakt med denna enhet, vilket gör att du inte kan ta kontakt
med mottagningen via detta formulär. Du kan inte heller få svar på medicinska frågor,
avboka eller boka om tider eller förnya recept här.
Behöver du sjukvårdsrådgivning rekommenderar vi att du ringer 1177.
Vid livshotande besvär ska du alltid ringa 112.
21 sep, 2020 Roy P. skrev:
Det tar alldeles för länge att boka tid via telefon. Detta är pga de som ta emot samtalen vill veta för mycket. De behöver inte veta vad problemen är. Det är mellan patienten och läkarna. Jag vill inte förklara till någon receptionist, vad det är för något, som bekymra mig. Har ni hört om sekretess? Om det är någonting akut, beger jag mig till akuten. Annars vill jag träffa läkare. Jag höra att läkaren måste vänta i förhand, vad det gäller. Varför? Räcke inte deras utbildning? Om jag säger att jag har ont i brösten, benen, huvudet, osv, måste läkarna vara kompetent nog att behandla detta, eller hur. Om receptionisterna kan sluta spelar läkare, behöver vi inte sitter i kön för minst 45 minuter.