Öppet idag från 07:45

Färjestadens hälsocentral

Safirvägen 2, Färjestaden

Färjestadens hälsocentral

Vi erbjuder dig nära och trygg sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkesverksamhet. Vi är en av länets regiondrivna hälsocentraler och har en personal på ungefär 20 personer som arbetar med ca 9000 listade patienter. Hos oss arbetar 6 läkare, alla med specialiskompetens i allmänmedicin, i perioder har vi även utbildningsläkare. Utöver läkar- och distriktssköterskemottagning finns specialistsköterskemottagningar inom astma/KOL, inkontinens, livsstil, demens, diabetes och vaccination. Vi har tre undersköterskor som bland annat sköter provtagningen. På mottagningen finns 4 medicinska sekreterare som ansvarar för dokumentation och reception. Det finns även en primärvårdspsykolog på hälsocentralen. Välkommen till oss! Verksamhetschef Jonas Falk

Informationen uppdaterades 16:02 - 6 maj, 2021

2 / 5

14 mar, 2021 Petter A. skrev:

Tyvärr jobbar läkare på Färjestadens hälsocentral inte patient säkert, läser inte journaler, skriver ut medicin enbart på symptom, förklarar inte bra hur planen är för vården ska gå till eller vad för prover som ska tas eller varför, vidare planer för utredningar är obefintlig, man får aldrig samma läkare 2 ggr, återkoppling till patient är dålig, jag skulle kunna hålla på en stund till. Vården är inte bra!

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:30
Fredag : 08:00 - 15:00