Mörbylånga hälsocentral

Om Mörbylånga hälsocentral

Vi erbjuder dig nära och trygg vård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet.

Vi är en av länets regionsdrivna hälsocentraler. Hos oss arbetar 14 personer inom olika yrkeskategorier med att ta hand om våra 3800 listade patienter.

På hälsocentralen arbetar tre läkare, alla med specialistkompetens i allmänmedicin och en ST-läkare.
Här finns distriktssköterskemottagning med specialiteter inom astma/KOL, diabetes, inkontinens, livsstil och demens. Vi har även en psykolog och kurator på hälsocentralen.
Två undersköterskor som bland annat ansvarar för provtagning. Tre medicinska sekreterare ansvarar för dokumentation och receptionsarbete.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Jonas Falk

Lista dig hos Mörbylånga hälsocentral

Rönningevägen 2, Mörbylånga - visa på karta
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Livsstilsmottagning, primärvård, Medicinsk fotvård, Vaccinationsverksamhet