Mönsterås hälsocentral

Om Mönsterås hälsocentral

Vi erbjuder dig hälso- och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet.
Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett var i livet du befinner dig. Vi tar emot både akuta och planerade besök. Akuta besök bokas via telefon till vårt akutteam för bedömning och handläggning. Planerade besök bokas via telefon till våra olika mottagningar.

Vi kan erbjuda besök till våra läkare som är specialister i allmänmedicin. Vi har utbildningsläkare hos oss, vilka arbetar under handledning av våra specialistläkare. Distriktssköterskor/sjuksköterskor arbetar inom våra specialområden i primärvård: Distriktssköterskemott, astma/KOL, blodtryck, livsstil, demens, diabetes, kontinens, svikt, vaccination. Vi har öppet hela dagen för provtagning på vårt labb.
Psykolog och kurator finns på hälsocentralen, tider till dessa kan bokas via telefon.

Välkommen till oss!

Lista dig hos Mönsterås hälsocentral

Allégatan 1, Mönsterås - visa på karta
Alkoholsjukvård, Distriktssköterskeverksamhet, Hjärtsviktsmottagning, primärvård, Husläkare / vårdcentral, Livsstilsmottagning, primärvård, Vaccinationsverksamhet