Lund >
Vårdcentralen Nöbbelöv

Vårdcentralen Nöbbelöv

, Lund

Nöbbelövs torg 1, Lund, 22652 Lund

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 00:14 - 27 feb, 2024

7 jul, 2023

Blir alltid väldigt bra bemött och mina problem tas på allvar

13 sep, 2022

När ska sjukhusledningen förstå att denna vårdcentral, Nöbbelöv, är en icke fungerande verksamhet. Nu har mer än halva styrkan slutat och det bara fortsätter. Ny personal kommer men slutar. Det är sorgligt när det har varit en stabil och erfaren personalstyrka under lång, som var lugna och trygga. Nu finns psykolog som är totalt oengagerad och oerfaren. Får ni ingen personal med erfarenhet som vill vara hos er? Efter ett besök hos er är man just nu mer söndertrasslig än någonsin. Tacka vet jag den tidigare personal som varit hos er med hjärta av guld, som jag nu kommer att uppsöka.

25 maj, 2022

En vårdcentral som är i en stor nedgång. Vad är det som händer? All erfaren och empatisk personal har slutat de senaste två åren. Det måste ju vara tecken på ett dåligt ledarskap som gör att så många slutar samtidigt. På mitt senaste besök fick jag träffa en fjärde ny läkare på bara ett par månader. Jag sökte för oro och sömnbesvär. Helt seriöst så föreslog läkaren att jag skulle ta en drink på kvällen för att kunna slappna av. Får verkligen en läkare eller annan sjukvårdspersonal rekommendera alkohol till sina patienter. Jag är i chock och vill göra er alla uppmärksamma på att inte gå dit.

24 mar, 2022

Fick träffa "min" läkare en enda gång, annars alltid olika. Fick sen veta att "min" läkare slutat men ingen möjlighet att skriva mig på en annan. Fått dålig behandling för flera problem. Olika läkare sätter olika diagnoser som direkt blir motbevisade, trots att jag haft samma problem förut (inflammation) och att rätt behandling finns i mina journaler. Sjukgymnasterna vill väl men har inte kunskap nog att hjälpa. En läkare lät mig inte ens berätta vad som var fel innan hon bestämde sig för en felaktig diagnos. Gått därifrån gråtande tre gånger i rad, nu byter jag vårdcentral.

13 feb, 2022

En vårdcentral som överhuvudtaget inte fungerar på något plan sedan erfaren personal slutat. Det syns tydligt att befintlig personal inte trivs. Saknar den personal som funnits där tidigare som var såååå professionella. Jag tänker främst på läkare Barbara Nalepa och kurator Ulrika Larsson. Ett alltid lika fint bemötande med er trygga kompetens. Ni var fantastiska.

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Nöbbelöv har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Verksamhet för unga vuxna med psykisk ohälsa, Vaccination mot covid-19, Arbetsterapi, Kuratorsverksamhet, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Dietistverksamhet, Äldrevårdsmottagning, primärvård