Diabetes och endokrinmottagningen Sunderby sjukhus

Om Diabetes och endokrinmottagningen Sunderby sjukhus

Till sektionen hör en del av medicinavdelning samt en stor mottagningsverksamhet som sköts av tre diabetessköterskor och fyra läkare. Till verksamheten hör också den medicinska fotvården. Vi har ett nära samarbete med dietist och sjukgymnast och även tillgång till kurator.$$Den stora merparten av vården av personer med diabetes och endokrina sjukdomar (hormonsjukdomar) sker i öppenvård i form av mottagningsbesök hos läkare och diabetessköterska. Här arbetar tre diabetessköterskor med självständig mottagning och telefonrådgivning samt utför olika belastningar i samband med endokrina utredningar. Utlämning av diabeteshjälpmedel finns också på medicinmottagningen.

Sjukhusvägen 80, 954 42 Södra Sunderbyn - visa på karta
Ja.