Hälsomedicinskt Center i Lomma

Hälsomedicinskt Center i Lomma

, Lomma

Esplanaden 15, Lomma, 23439 Lomma

Välkommen till oss på Hälsomedicinskt center i Lomma. Vi finns för dig och din familj i alla skeden av livet. På vår hemsida läser du mer om hur det funkar hos oss, våra kompetenser och tjänster – våra vårdgivare har ett nära samarbete och vill guida dig till hållbara levnadsvanor. Du når oss via vår webbtjänst och app HMC Online eller på 040-41 80 00.

Informationen uppdaterades 16:18 - 16 nov, 2023

18 dec, 2023

Försökt 3 olika tillfällen denna höst/vinter komma i kontakt med Lomma VC via telefon 1:a gången fick jag helt enkelt åka ner till Lomma VC för att huvud taget få någon som helst hjälp då handlade det om en så enkelt sak som att förnya ett recept. Otroligt underbemannad vilket innebär dålig service funderar ni på att ansluta er till denna vårdcentral, rekommenderar jag er att vända er till annan, har talat med chefen om detta då dom har stora problem med rekrytering enligt henne. Nu 2 mån senare har tydligen inget nytt hänt. HMC Appen får dom inte använda längre pga. patientuppgifter inte är g

2 dec, 2023

Jag var inte välkommen att välja dem då de sade att jag påbörjade en behandling i Malmö för två år sedan. Otrevlig sköterska som sade att jag inte kan flytta runt. Jag skulle återlista mig på min gamla vårdcentral i Malmö. Nu får jag köra till limhamn fast jag bor här.

26 sep, 2023

Helt omöjligt att få kontakt med vårdcentralen för rådgivning och tidsbokning. Ringer man 10 min efter öppetid får man information om att telefonkön är full och hänvisas tillbaka nästa dag. Lyckas man nå fram tilldelas man en slumpmässig tid på dagen, utan hänsyn till om man jobbar och inte kan ta samtalet då. Samtalet kommer oftast inte heller på utsatt tid. Har även upplevt att läkare avskriver en när man har många fysiska men något vaga symtom (tex reumatisk värk) och hänvisar en vidare till psykiatrin….

18 sep, 2023

Denna hälsoenhet behöver se över både tillgänglighet och svarstider. Det är näst intill omöjligt att komma fram på telefon för att få rådgivning ens. Alla tider slut 7 dagar i rad innan 8.10. Helt oacceptabelt för en vårdcentral. Jag har listat om mig men innan dess mailade jag Enhetschefen, men utan någon som helst respons tyvärr.

8 maj, 2023

Här kan du se omdömen som Hälsomedicinskt Center i Lomma har fått i Nationella Patientenkäten.

Psykologverksamhet, vuxna, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Allmänmedicin, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Arbetsterapi, Dietistverksamhet, Diabetesmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Distriktssköterskeverksamhet, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet