Sankt Eriksgatan 35, Stockholm

Vaccination mot TBE

Vaccinationsgruppen är ett familjeföretag som funnits i 36 år. Vi erbjuder vaccinationer inom alla områden, oavsett om du vill fylla på ditt grundskydd, ska ut och resa eller om du vill vaccinera dig mot influensa, livmoderhalscancer eller TBE.

På Vaccinationsgruppens hemsida vaccinationsgruppen.se finns en vaccinationsguide som ger dig en fingervisning om vilka vacciner du behöver för ett visst resmål.

Om Vaccinationsgruppens lokaler

Vaccinationsgruppen sitter i fräscha lokaler på gatuplan.

Vaccinationsbuss

Under våren och sommaren åker Vaccinationsgruppens bussar runt i länet och vaccinerar mot TBE i samarbete med ICA och IKEA. Mer information om bland annat bussens körschema, hittar du på vaccinationsgruppen.se .

Informationen uppdaterades 08:38 - 2 feb, 2023

18 nov, 2023

Jättebra vaccinationmottagning. Välkomnande och fint väntrum. Trevlig personal. Super!

21 dec, 2018

Smidigt och lätt att boka tider, stort utval - även drop in. Trevligt bemötande och bra hand med barn. Kunde svara på alla våra frågor och lämnade jättebra resetips!

21 dec, 2018

Bästa mottagningen jag har besökt. Personalen var trevlig och väldigt kompetent och professionella jag kände mig trygg när jag var där och speciellt när mina barn skulle vaccineras. Kan rekommendera vaccinationsgruppen till alla småbarnsföräldrar samt till alla vuxna som ska vaccineras. Kommer absolut tillbaka.

4 nov, 2018

Mycket bra service!

3 nov, 2014

Det bästa man kan tänka sig! Mycket bra med tidsbeställning. Ger ett kompetent intryck.

Fråga ställd 13:12 - 20 okt, 2019

Om man har fylld 65 år, vad kostar influensa vaccin?

Vaccinationsgruppen Kungsholmen svarar:

Hej Patricia, I Stockholms län får alla över 65 år influensavaccinet kostnadsfritt. Med vänlig hälsning Vaccinationsgruppen

Fråga ställd 08:52 - 27 feb, 2019

Vi ska åka till Gambia den 22 mars i en vecka och undrar vad vi behöver för vaccination inför den resan ?

Vaccinationsgruppen Kungsholmen svarar:

Hej! För Gambia rekommenderas grundskydd (Stelkramp,Difteri,Kikhosta). Det behöver fyllas på var tjugonde år. Vissa kan även behöva se över sitt mässlingskydd. Hepatit A+B Gula febern Kolera malariaprofylax. Mvh Sofia Vaccinationsgruppen

Fråga ställd 11:06 - 13 feb, 2019

Vilket vaccinationsskydd behöver en 1 1/2 åring som ska resa till Aruba, 2 veckor

Vaccinationsgruppen Kungsholmen svarar:

Hej! För resa till Aruba behövs grundskydd samt skydd mot hepatit A. Med vänlig hälsning Sofia Vaccinationsgruppen

Fråga ställd 18:21 - 21 dec, 2018

Har ni öppet för influensavaccination imorgon lördag?

Hej! Är du måhända i riskgrupp? Ida

Fråga ställd 13:25 - 28 sep, 2018

Hej! Jag ska åka till Jordanien och vandra. Undrar vad ni rekommenderar i vaccinationsväg? Har skydd mot hepatit A och B. Vänliga hälsningar Sandra

Vaccinationsgruppen Kungsholmen svarar:

Hej Sandra, För resor till Jordanien rekommenderas primärt vaccin mot Hepatit A & B. Beroende på resans längd och t.ex. boendesituation under resan kan även vaccin mot Tyfoidfeber bli aktuellt. Mvh, Philip Underläkare Vaccinationsgruppen

(Lunchstängt kl 12-13)

(Lunchstängt kl 12-12:30)

Avvikande öppettider kan förekomma. Du hittar alltid aktuella tider på vår hemsida.