Sankt Göransgatan 69, 6 tr, Stockholm - Visa på karta

• Onsdag 09:00 - 16:00 Lunchstängt 12-13
  • Torsdag 09:00 - 18:30 Lunchstängt 12-13

Logo Vaccinationsgruppen Kungsholmen

Om Vaccinationsgruppen Kungsholmen

Vaccinationsgruppen är ett familjeföretag som funnits i över 25 år. Vi erbjuder vaccinationer inom alla områden, oavsett om du vill fylla på ditt grundskydd, ska ut och resa eller om du vill vaccinera dig mot influensa, livmoderhalscancer eller TBE.

På Vaccinationsgruppens hemsidan sticka.se finns en vaccinationsguide som ger dig en fingervisning om vilka vacciner du behöver för ett visst resmål.

Om Vaccinationsgruppens lokaler

Vaccinationsgruppen sitter i fräscha lokaler högst upp i huset.

Vaccinationsbuss

Under våren och sommaren åker Vaccinationsgruppens bussar runt i länet och vaccinerar mot TBE i samarbete med ICA och IKEA. Mer information om bland annat bussens körschema, hittar du på www.sticka.se.

Informationen uppdaterades 17 maj 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen

Vaccination hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

Är du spruträdd? Det gör inget! Du är inte ensam, och vi har stor vana vid att hantera detta. Kom förbi så förklarar vi närmare. Ska barn...

Vaccination mot TBE hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

fr. 320 kr Barn 320 kr/dos, vuxna 350 kr/dos.

På Vaccinationsgruppen Kungsholmen kan vi vaccinera dig mot TBE som ger skydd mot fästingburen hjärnhinneinflammation. Vaccinet rekommend...

Vaccination mot influensa hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

200 kr per dos

På Vaccinationsgruppen Kungsholmen kan vaccinera dig mot influensa. Vad innehåller vaccinet? Vaccinet mot influensa brukar innehålla t...

Vaccination mot semestermage hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen i Stockholm

265 kr

Hos Vaccinationsgruppen Kungsholmen kan vi hjälpa till att vaccinera dig mot semestermage. Drickbart vaccin Vi erbjuder drickbart vacc...

Karta - Sankt Göransgatan 69, 6 tr, Stockholm

Vaccinationsgruppen Kungsholmen

21:34 - 21 dec, 2018 skrev:

Smidigt och lätt att boka tider, stort utval - även drop in. Trevligt bemötande och bra hand med barn. Kunde svara på alla våra frågor och lämnade jättebra resetips!

19:47 - 21 dec, 2018 skrev:

Bästa mottagningen jag har besökt. Personalen var trevlig och väldigt kompetent och professionella jag kände mig trygg när jag var där och speciellt när mina barn skulle vaccineras. Kan rekommendera vaccinationsgruppen till alla småbarnsföräldrar samt till alla vuxna som ska vaccineras. Kommer absolut tillbaka.

17:14 - 04 nov, 2018 skrev:

Mycket bra service!

11:39 - 03 nov, 2014 skrev:

Det bästa man kan tänka sig!
Mycket bra med tidsbeställning.
Ger ett kompetent intryck.

• Fråga ställd 11:06 13 feb 2019

Vilket vaccinationsskydd behöver en 1 1/2 åring som ska resa till Aruba, 2 veckor

Hej!
    För resa till Aruba behövs grundskydd samt skydd mot hepatit A.

Med vänlig hälsning
    Sofia

• Fråga ställd 18:21 21 dec 2018

Har ni öppet för influensavaccination imorgon lördag?

Hej! Är du måhända i riskgrupp? Ida

• Fråga ställd 13:25 28 sep 2018

Hej!
    Jag ska åka till Jordanien och vandra. Undrar vad ni rekommenderar i vaccinationsväg? Har skydd mot hepatit A och B.
    Vänliga hälsningar Sandra

Hej Sandra,

För resor till Jordanien rekommenderas primärt vaccin mot Hepatit A & B. Beroende på resans längd och t.ex. boendesituation under resan kan även vaccin mot Tyfoidfeber bli aktuellt.

Mvh,
    Philip
    Underläkare

• Fråga ställd 12:37 22 dec 2014

Hej! Jag har vaccinerat mig hos er för några år sedan för Hepatit A, finns det registrerat vilket år det var och om det var första eller påfyllning? Ska åka till Thailand om 4 veckor och vet inte om jag har fullt skydd, hittar inte min gula folder... Tack för hjälpen!

Hej Louise!
    Du har vaccinerat dig mot både Hep A och Hep B, och har nu ca 25 års skydd mot Hep A och ett livslångt skydd mot Hep B. Du tog även Dukoral mot turistdiarré vid ditt senaste besök hos oss under 2011, vilket gör att du endast behöver ta 1 sådan dos om du behöver ha skydd mot turistdiarré under 2015 el 2016. Om din kommande resa endast är av renodlad turisttyp, dvs om det är badort eller liknande som besöks, och om du inte ska stanna längre än tre veckor så har du det skydd som krävs inför denna resa. Detta även förutsatt att du fyllt på ditt grundskydd de senaste åren. Jag tänker då på Difteri, Stelkramp, Kikhosta och Mässling.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss direkt, på tel 08-50003300 alt info@sticka.se. Websajten, www.sticka.se, innehåller även den en stor mängd matnyttig information. Men framförallt kan vi vid en personlig kontakt ge individuella rekommendationer, baserade på just dina medicinska och andra förutsättningar.

God Jul och Gott Nytt år!
    önskar
    /Peter

• Fråga ställd 17:13 07 jul 2014

Vad kostar varje dos av tbe-vaccin?

Skiljer priset för barn och vuxen? I så fall vill veta båda priserna. Barnet är tre år.

Är det drop in-tider? På västermals vaccin alltså.

Tacksam för snabbt svar.

Bästa hälsningar,
    Sofia

Vaccinationsgruppen Kungsholmen svarar:

Hej Sofia, TBE-vaccin kostar för vuxen 360 :- och barn 320 :- per dos hos oss. Vi har både drop-in och tidsbokning på Västermalm. Vänligen besök vår hemsida för att se våra öppettider www.sticka.se Med vänlig hälsning
    Annika, leg ssk