Öppet i morgon från 07:30

Sjukgymnastiken Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Huvudentré

Sjukgymnastiken Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Sjukgymnastiken på Hallands sjukhus är en del av specialistsjukvården i Halland. Vi arbetar för att erbjuda dig som patient god, säker och högkvalitativ hälso- och sjukvård. På vårdavdelningen i Kungsbacka ingår sjukgymnasten/fysioterapeuten i teamet för rehab-patienter och palliativa patienter. Vårt uppdrag inom mottagningsverksamhet innefattar ortopedimottagningen och barnmottagningen, samt öppenvård inom palliativa konsultteamet. Vanligt förekommande insatser är funktionsbedömning, gång- och förflyttningsträning, specifik träning av rörelse- och muskelfunktion, andningsvård, lymfbehandling, träningsråd och information, hjälpmedelsutprovning samt bedömning av fortsatta behov av rehabilitering. När du är färdigbehandlad inom specialistsjukvården hjälper vi dig att, vid behov, få kontakt med fysioterapeut/sjukgymnast inom primärvård, hemsjukvård och/eller kommun.

Informationen uppdaterades 17:02 - 20 jul, 2021

Fredag : 07:30 - 13:00