Sök
Sök
Jämför
Jämför
Boka
Boka
Hitta rätt vård

Skicka en bokningsförfrågan eller ring för att komma i kontakt med den vårdgivare du valt.

Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

FÖRNYA MITT RECEPT

Om Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

010 - 105 91 40

Cityhälsan Centrum är vårdcentralen med fokus på hälsa, forskning och tekniska lösningar i vården.
Vårt mål är att ge bästa möjliga förutsättningar för dig att skapa en god hälsa.
Du ska kunna känna dig trygg med att vi finns tillgängliga med vår kompetens när du behöver.
Vårdcentralen är din första kontakt med hälso-sjukvården. Här gör vi en bedömning av dina besvär och vägleder dig till hur du bäst kan få hjälp med dem.

Lista dig hos Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

Du som bor i Gävle, Halland, Dalarna, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Norrbotten, Skåne, Örebro, Uppsala och Stockholms län kan göra ditt vårdval/hälsoval via 1177 Vårdguidens e-tjänst Mina vårdkontakter.

Ett andra alternativ är att lämna in en vårdvalsblankett till den vårdcentral du valt.

Valet av vårdcentral är personligt, därför behöver varje familjemedlem lista sig.

Läs mer om vårdval

ANNONS. KRY – Trygg vård i mobilen

Trygg vård för hela familjen

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och psykologer, oavsett var du befinner dig och tid på dygnet. Få hjälp med professionell bedömning, behandling och recept eller remiss till vidare vård – inom bara några minuter.

Ladda ned KRY till din mobil eller surfplatta idag.

Fakta

Telefon

010 - 105 91 40

Växelnummer:
010 - 103 00 00
Besöksadress
Gamla Lasarettsgatan 18, Norrköping - visa på karta
Telefontider
  • Måndag - Fredag 07:40 - 16:00
Öppettider
  • Måndag - Fredag 07:45 - 17:00
Remisskrav
Nej
Driftsform
Landsting/Region

Omdömen


Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping
Snittbetyg på omdömen

2,8
Baserat på 26 omdömen
Lämna omdöme
Vårdkvalitet
Tillgänglighet
Lokal och hygien
Information

20:37 - 10 nov, 2018 skrev:

Stort tack till personalen på blodtrycksmottagningen för en mycket god omvårdnad och ett vänligt bemötande.

Rekommenderar

3,0

Betyg 3 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


21:12 - 21 aug, 2018 skrev:

Dom svarar inte på telefon under telefontiden.

1,5

Betyg 1,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:09 - 27 jun, 2018 skrev:

Betyget gäller kontakt med läkare och distriktssköterska. Väldigt trevligt bemötande och jag fick den hjälp jag önskade och behövde.

Jag har fått både snabbt svar och tid via "Kontakta mig" på 1177 på nätet. Jag upplever att det nästan är omöjligt att få tid om man bara ringer till dem.

Rekommenderar

3,5

Betyg 3,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:04 - 27 jun, 2018 skrev:

Betyget gäller besök hos psykolog. Jag hade önskat ett bättre bemötande än det jag fick.

Önskvärt är att det framöver finns psykologer med kompetens inom missbruk/våld i nära relationer och de konsekvenser som det kan leda till för anhöriga.

När det gäller att få tag i dem håller jag med om att det nästan är omöjligt via telefon. Däremot har jag snabbt fått kontakt och tid när jag använt mig av "Kontakta mig" via 1177 på nätet. Det är ett plus.

2,0

Betyg 2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


16:08 - 05 jun, 2018 skrev:

Helt hopplöst att få en tid hos PAL. Väntat i 4 månader! Inte acceptabelt

2,2

Betyg 2,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:12 - 16 maj, 2018 skrev:

Hur kan man lyckas med att fylla upp telefonkön för en hel dag på 5 min.Man kan inte heller tala in ett meddelande.Man skall väl inte behöva åka till AKUTEN för att få tala med en sköterska.Har ni några konkreta tips hur man skall göra typ nät doktor.

3,2

Betyg 3,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


07:53 - 16 maj, 2018 skrev:

Sämsta vårdcentralen. Finns aldrig tid. Dem öppnar telefonkön 07:40 och 07:50 så är kön fylld för dagen. Har försökt fått tid i 2 veckor nu.

2,0

Betyg 2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


07:19 - 16 mar, 2018 skrev:

Fantastisk vårdcentral! Hela familjen är supernöjda.

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


13:28 - 12 mar, 2018 skrev:

Trevlig personal och snabbt och bra bemötande.

Rekommenderar

4,2

Betyg 4,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


16:00 - 01 feb, 2018

Rekommenderar

4,5

Betyg 4,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


07:35 - 24 jan, 2018

Rekommenderar

5,0

Betyg 5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:51 - 03 nov, 2017

Rekommenderar

3,5

Betyg 3,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:24 - 26 jun, 2017 skrev:

Alltid trevligt bemötande när man ringer. Trevlig personal både i reception, lab och i övrigt. Får alltid tid samma dag. Kommunikation mellan Link. universitets sjukhus och vårdcentral fungera mkt bra.

Rekommenderar

3,8

Betyg 3,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:36 - 17 feb, 2017 skrev:

Jag har fått kallelser med fel tider på 3ggr under loppet av ca 2-3 år, sen pratar personalen mellan varandra som om det är jag som felat. "Patienten kom för sent" är en klassiker.

Vårdutövningen i sig är okej, men informationen är ofta luddig och man tenderar att behöva fråga flertalet gånger för klargörelse.

2,2

Betyg 2,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


17:13 - 09 feb, 2017

2,2

Betyg 2,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


14:24 - 09 feb, 2017 skrev:

Hur kan man när det fortfarande är 3h kvar av telefontider svara; det är många som ringer nu och du kan inte ställa dig i telefonkö, var god återkom nästkommande vardag!?!

1,0

Betyg 1 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


21:20 - 27 okt, 2016

2,5

Betyg 2,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


09:35 - 18 okt, 2016 skrev:

Vansinnigt att man försöker få tag på dom i två dagar utan resultat. Första gången skulle de ringa upp ett antal timmar efter att jag ringt men det gjorde de aldrig, dagen efter provar jag igen men då är det för lång kö och jag ska återkomma nästkommande vardag och detta var en fredag. Alltså helt omöjligt att få hjälp!!

1,2

Betyg 1,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


19:52 - 16 okt, 2016 skrev:

Bra snabb tillgänglighet beroende på mitt problem. Snabb service o god information om vad jag själv kan göra för mitt välbefinnande o vid behov hänvisning till tex sjukgymnast. Problemet kan vara att läkaren inte pratar så bra svenska så äldre inte engelsktalande patienter ska ha besök till svensktalande dr eller PATIENTEN borde ha rätt till tolk.

Rekommenderar

4,2

Betyg 4,2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


11:37 - 03 okt, 2016 skrev:

Har upplevt en stor försämring av vården på cityhälsan centrum med få undantag och som pågått under flera år tyvärr.
När man kritiserar den sämre vård man erhållit så föreslås man att uppsöka annan vårdinrättning istället för att bemöta den kritik man som patient måste få förmedla.
Hoppas på en öppnare dialog vilket gör att förtroendet kommer stärkas förhoppningsvis!

2,0

Betyg 2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


11:38 - 15 sep, 2016 skrev:

Omöjligt att få tid via telefon !!! Det är så dåligt !!!

1,0

Betyg 1 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:30 - 11 jul, 2016 skrev:

lätt att komunicerar

Rekommenderar

4,0

Betyg 4 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:02 - 08 jun, 2016 skrev:

Ringde en tisdag, fick läkartid på torsdagen två dagar efter. Läkaren var en trevlig spanjor som växlade mellan att vara seriös samt småskämtande. Han visade tydligt när han var seriös och vad som var viktigt så att man inte skulle tolka det fel. Inte lika stel som vissa andra läkare.

Rekommenderar

3,8

Betyg 3,8 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


12:21 - 11 jan, 2016 skrev:

Har varit där ett fåtal gånger, men det är fruktansvärt svårt att få tid. Har försökt alla möjliga sätt, men antingen har de stängt, tar inte emot samtal, eller när jag försöker boka via internet så säger de att jag ska ringa och boka tid.
Det är inte okej.

2,0

Betyg 2 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


08:54 - 01 dec, 2015 skrev:

Går inte att komma fram på telefon. Men går man dit är väntrummen tomma! Man får ingen hjälp.

1,5

Betyg 1,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


10:30 - 21 okt, 2015 skrev:

Svårt att få läkartid. Det spelar ingen roll hur tidigt du ringer. Mycket dålig tillgänglighet.

1,5

Betyg 1,5 av 5

Vårdkvalitet

Tillgänglighet

Lokal och hygien

Information


Är du vårdgivare och vill synas på Vården.se?


Läs mer om Vården.se

Stämmer inte informationen?