Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

Om Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

Cityhälsan Centrum är vårdcentralen med fokus på hälsa, forskning och tekniska lösningar i vården.
Vårt mål är att ge bästa möjliga förutsättningar för dig att skapa en god hälsa.
Du ska kunna känna dig trygg med att vi finns tillgängliga med vår kompetens när du behöver.
Vårdcentralen är din första kontakt med hälso-sjukvården. Här gör vi en bedömning av dina besvär och vägleder dig till hur du bäst kan få hjälp med dem.

Lista dig hos Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

Gamla Lasarettsgatan 18, Norrköping - visa på karta
Nej

Vårdcentralen Cityhälsan Centrum, Norrköping

2,8

20:37 - 10 nov, 2018 skrev:

Stort tack till personalen på blodtrycksmottagningen för en mycket god omvårdnad och ett vänligt bemötande.

3,0

21:12 - 21 aug, 2018 skrev:

Dom svarar inte på telefon under telefontiden.

10:09 - 27 jun, 2018 skrev:

Betyget gäller kontakt med läkare och distriktssköterska. Väldigt trevligt bemötande och jag fick den hjälp jag önskade och behövde.

Jag har fått både snabbt svar och tid via "Kontakta mig" på 1177 på nätet. Jag upplever att det nästan är omöjligt att få tid om man bara ringer till dem.

3,5

10:04 - 27 jun, 2018 skrev:

Betyget gäller besök hos psykolog. Jag hade önskat ett bättre bemötande än det jag fick.

Önskvärt är att det framöver finns psykologer med kompetens inom missbruk/våld i nära relationer och de konsekvenser som det kan leda till för anhöriga.

När det gäller att få tag i dem håller jag med om att det nästan är omöjligt via telefon. Däremot har jag snabbt fått kontakt och tid när jag använt mig av "Kontakta mig" via 1177 på nätet. Det är ett plus.

16:08 - 05 jun, 2018 skrev:

Helt hopplöst att få en tid hos PAL. Väntat i 4 månader! Inte acceptabelt

08:12 - 16 maj, 2018 skrev:

Hur kan man lyckas med att fylla upp telefonkön för en hel dag på 5 min.Man kan inte heller tala in ett meddelande.Man skall väl inte behöva åka till AKUTEN för att få tala med en sköterska.Har ni några konkreta tips hur man skall göra typ nät doktor.

3,2

07:53 - 16 maj, 2018 skrev:

Sämsta vårdcentralen. Finns aldrig tid. Dem öppnar telefonkön 07:40 och 07:50 så är kön fylld för dagen. Har försökt fått tid i 2 veckor nu.

07:19 - 16 mar, 2018 skrev:

Fantastisk vårdcentral! Hela familjen är supernöjda.

13:28 - 12 mar, 2018 skrev:

Trevlig personal och snabbt och bra bemötande.

4,2

16:00 - 01 feb, 2018

07:35 - 24 jan, 2018

10:51 - 03 nov, 2017

3,5

08:24 - 26 jun, 2017 skrev:

Alltid trevligt bemötande när man ringer. Trevlig personal både i reception, lab och i övrigt. Får alltid tid samma dag. Kommunikation mellan Link. universitets sjukhus och vårdcentral fungera mkt bra.

3,8

08:36 - 17 feb, 2017 skrev:

Jag har fått kallelser med fel tider på 3ggr under loppet av ca 2-3 år, sen pratar personalen mellan varandra som om det är jag som felat. "Patienten kom för sent" är en klassiker.

Vårdutövningen i sig är okej, men informationen är ofta luddig och man tenderar att behöva fråga flertalet gånger för klargörelse.

17:13 - 09 feb, 2017

14:24 - 09 feb, 2017 skrev:

Hur kan man när det fortfarande är 3h kvar av telefontider svara; det är många som ringer nu och du kan inte ställa dig i telefonkö, var god återkom nästkommande vardag!?!

1,0

21:20 - 27 okt, 2016

2,5

09:35 - 18 okt, 2016 skrev:

Vansinnigt att man försöker få tag på dom i två dagar utan resultat. Första gången skulle de ringa upp ett antal timmar efter att jag ringt men det gjorde de aldrig, dagen efter provar jag igen men då är det för lång kö och jag ska återkomma nästkommande vardag och detta var en fredag. Alltså helt omöjligt att få hjälp!!

1,2

19:52 - 16 okt, 2016 skrev:

Bra snabb tillgänglighet beroende på mitt problem. Snabb service o god information om vad jag själv kan göra för mitt välbefinnande o vid behov hänvisning till tex sjukgymnast. Problemet kan vara att läkaren inte pratar så bra svenska så äldre inte engelsktalande patienter ska ha besök till svensktalande dr eller PATIENTEN borde ha rätt till tolk.

4,2

11:37 - 03 okt, 2016 skrev:

Har upplevt en stor försämring av vården på cityhälsan centrum med få undantag och som pågått under flera år tyvärr.
När man kritiserar den sämre vård man erhållit så föreslås man att uppsöka annan vårdinrättning istället för att bemöta den kritik man som patient måste få förmedla.
Hoppas på en öppnare dialog vilket gör att förtroendet kommer stärkas förhoppningsvis!

11:38 - 15 sep, 2016 skrev:

Omöjligt att få tid via telefon !!! Det är så dåligt !!!

1,0

08:30 - 11 jul, 2016 skrev:

lätt att komunicerar

10:02 - 08 jun, 2016 skrev:

Ringde en tisdag, fick läkartid på torsdagen två dagar efter. Läkaren var en trevlig spanjor som växlade mellan att vara seriös samt småskämtande. Han visade tydligt när han var seriös och vad som var viktigt så att man inte skulle tolka det fel. Inte lika stel som vissa andra läkare.

3,8

12:21 - 11 jan, 2016 skrev:

Har varit där ett fåtal gånger, men det är fruktansvärt svårt att få tid. Har försökt alla möjliga sätt, men antingen har de stängt, tar inte emot samtal, eller när jag försöker boka via internet så säger de att jag ska ringa och boka tid.
Det är inte okej.

08:54 - 01 dec, 2015 skrev:

Går inte att komma fram på telefon. Men går man dit är väntrummen tomma! Man får ingen hjälp.

10:30 - 21 okt, 2015 skrev:

Svårt att få läkartid. Det spelar ingen roll hur tidigt du ringer. Mycket dålig tillgänglighet.