Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral, Göteborg

Om Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral ligger i centrala Göteborg.
Vi strävar efter att arbeta i en sund miljö såväl ur psykiska som fysiska och sociala aspekter. Det är av högsta värde för patienter och personal.

Arbetet på vårdcentralen präglas av ett vänligt bemötande och en helhetssyn på människor. Vi erbjuder:
* Besök till distriksläkare.
* Besök till distriktssköterskor och sjuksköterskor med
allmän mottagning samt specialmottagningar.
* Besök till psykolog som utreder, gör bedömningar samt vid behov
bedriver korttidsterapi.
* Provtagning på laboratoriet i samband med eller inför läkarbesök.
* Medicinsk fotvård.
* Besök till Barnavårdscentral

Lista dig hos Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral, Göteborg

Gibraltargatan 1C, 411 32, Göteborg - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 08:00 - 14:30 Laboratoriet
Tänk på våra allergiker. Undvik parfym.
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Medicinsk fotvård

Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral, Göteborg

3,6

22:24 - 05 feb, 2020 skrev:

Så dåligt bemött som jag blev här gjorde mig otroligt besviken. Träffade en läkare som, när jag beskrev symptom om värk i hals och tjocknad i bihålor, svarade att det kan "kännas så när man är ledsen". Jag förklarar att jag senaste halvåret känt mig gladare i livet än nånsin och inte är ledsen - får då följdfrågan om jag "provat att inte tänka på det".
Blev chockad och väldigt illa berörd. Pratade med en sjuksköterska på vägen ut, föll i tårar, varpå jag rekommenderades att prata med enhetschefen för att få byta läkare. Jag fick kontakt med chefen och beskrev läkarens bemötande i ett mail som han bad om.
Enhetschef svarade att "hur mötet mellan dig och läkaren såg ut kan bara du och läkaren veta", och att jag därför inte fick byta läkare.

Det finns bra vård därute - rekommenderar att inte söka denna här utan prova annan vc. Patienter förtjänar respekt och individuell bedömning!

1,2

16:24 - 25 jul, 2019 skrev:

Hade mitt första besök där idag och bemötandet var fantastiskt. Läkare Solveig Dahl är en dröm; professionell, lyhörd, empatisk. Tog sig tid att lyssna och hade till och med humor, mycket ovanligt! Stor eloge till denna läkare och även receptionisten som var jättetrevlig och till och med lyckades boka in mig med kort varsel. 5 av 5 stjärnor!

11:14 - 09 nov, 2018 skrev:

Fantastiska bemötande av personalen mycket hjälpsam. Duktig läkare som verkligen bry sig. Tack!

14:54 - 27 jun, 2018 skrev:

Jag pendlar mellan villa och lägenhet i Göteborg.
Var är det bäst att söka sin vård? tro? På Gibraltargatan 1c eller i villaområdet där man är född?

3,0

11:39 - 10 aug, 2017 skrev:

Generellt sätt bra vårdcentral och personal. Dock tidigare problematiskt med stor omsättning eller avsaknad av personal/läkare tror jag. Personligen blivit bra bemött men ibland har det missats med uppföljning/återkoppling och receptutskrifter, men slutintrycket är ändå gott

3,5

10:50 - 03 jul, 2017 skrev:

Hade tid kl 11:30 kom in till läkaren 11:40. Bemötandet var väldigt proffsigt.
Kan varmt rekommendera vårdcentralen!

3,2

19:46 - 27 apr, 2017