Wetterhälsan, Jönköping

Wetterhälsan

, Jönköping

A6: Batterigatan 9, Jönköping, Munksjöstaden: Barnarpsgatan 111, Jönköping, 55305 Jönköping

Läs mer om Wetterhälsan på vår webbplats www.wetterhalsan.se Wetterhälsan Munksjöstaden cooperates with Jönköping University for the benefit of international students.

Informationen uppdaterades 07:40 - 26 mar, 2024

19 mar, 2024

Alltid fått hjälp och tider snabbt. Trevlig personal

14 feb, 2024

Digotaliseringen har gått för långt.

28 sep, 2023

Fått in skräp i ögat. Skulle försöka få en tid, personalen vägrade hjälpa mig via telefon, kunde ej boka tid själv akut pga att jag ej såg något på telefonen. Fick tid tidigast 17:20 när jag väl hittade någon hjälpsam och jag ringde vid 08:00. Fick lite smått panik, hade även sagt att jag hade kraftiga ögonsmärtor och att synen var påverkad. Skulle då skicka in bilder på någon chatt utan tesultat. Lyckades få tag på en annan vårdcentral som hjälpte mig. De tog in mig akut och plockade ut en metallflisa ur ögat. ALDRIG mer wetterhälsan.

17 mar, 2021

Ringde för att få telefon kontakt med Wetterhälsan på måndag 210315 ingen kontaktade mig (skulle ha skett runt 21.30). Idag onsdag 220317 ringer 12.48 automatisk svar vi ringer dig imorgon kl. 8.00 Det kan man inte kalla god tillgänglighet.

29 jun, 2020

Min dotter hade fått något i ögat på skolan och skolsköterskan var dessvärre inte där just när det inträffade (hon är där 1 timme om dagen), så vi blev skickade till vår vårdcentral. Tyvärr visste vi inte vilken det var så vi åkte till hälsan som så gärna skulle hjälpa oss tills de såg att vi inte tillhörde dem, så de skickade oss till wetterhälsan. Vi åkte dit direkt, såg inget speciellt på hemsidan mer än att det var öppet. Väl där gör det väldigt ont och dottern gråter hysteriskt och klagar på smärta i ögat. Vi tar en lapp och skall anmäla oss i reception var på denna konversation fortskrider: -WH:"Hej", - "Hej, min dotter har något i ögat som gör väldigt ont, kan ni hjälpa oss eftersom skolsköterskan inte var på plats", -WH:"Har ni beställt tid?", -"Nej, det hände precis nu!", -WH:"OK, såg ni lapparna om Corona?", -"Nej, tyvärr", -WH:"Då får ni åka hem och boka en tid för jag kan inte se här vad som är ledigt tyvärr.", -"Men hon har ju ont i ögat!", -WH: "Ja men så är reglerna nu under Corona".....det slutde med att vi åkte till apoteket och köpte öronspolning så vi kunde använda gummibälgen till att spola i ögat. Ögonlocket hänger och det är märkbart svullet under några dagar, efter någon vecka börjar det se bra ut igen. Ni får dra er egna slutsats!

Här kan du se omdömen som Wetterhälsan har fått i Nationella Patientenkäten.

Munksjöstaden

A6