Mörlunda hälsocentral

Om Mörlunda hälsocentral

Vi är en av länets 27 landstingsdrivna hälsocentraler och har ca 2800 listade patienter.

Hos oss arbetar två läkare med specialistkompetens i allmänmedicin, distriktssköterskor och sjuksköterskor med specialistkompetens inom astma/KOL, demens, diabetes, blodtryck, inkontinens, livsstil och vaccination. Undersköterskor som ansvarar för bland annat provtagning och medicinsk sekreterare som ansvarar för dokumentationen. Vi har även tillgång till primärvårdspsykolog. Vårt mål är att se till hela dig som individ och att kunna erbjuda dig kontinuitet i form av en fast läkarkontakt.

Vi ger dig nära och trygg vård, oavsett vart i livet du befinner dig.

Välkommen till oss!
Verksamhetschef Helen Mattsson

Lista dig hos Mörlunda hälsocentral

Doktorsvägen 6, Mörlunda - visa på karta
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Livsstilsmottagning, primärvård, Vaccinationsverksamhet