Öppet måndag från 08:00

Minnesmottagning Hudiksvall

Kungsgatan 33,824 43 Hudiksvall

Minnesmottagning Hudiksvall

Minnesmottagningen utreder minnesnedsättning och andra kognitiva svårigheter för att undersöka om det finns en underliggande demenssjukdom. Inför en bedömning på minnesmottagningen ska en demensutredning och hjärnröntgen ha genomförts på hälsocentral och remiss skickats in av läkare. Patienten kan även skriva en egen vårdbegäran men demensutredning och hjärnröntgen ska även där vara gjord innan utredning på minnesmottagning kan ske.

Telefonrådgivning alla vardagar 8.00-16.30 men kan vara upptagna med patientbesök. När mottagningen är obemannad eller har patientbesök kopplas samtalet till minnesmottagningen i Gävle.

Utredningen baseras på samtal med patient, kognitiv testning, anhörigintervju och eventuell kompletterande provtagning.

Vi arbetar också rådgivande och kan stödja läkare och omvårdnadspersonal på till exempel vård- och omsorgsboenden. Vår arbetsterapeut kan hjälpa till med information kring de aktuella hjälpmedel som finns vid minnessvårigheter.

Informationen uppdaterades 09:30 - 16 feb, 2021