Arbetsterapin Kattegattkliniken, Halmstad

Om Arbetsterapin Kattegattkliniken, Halmstad

Vår arbetsterapeut Viktoria Lundh träffar du på kliniken. Hon gör vid behov även hembesök. Viktoria erbjuder bedömning och behandling av olika handskador och sjukdomar. Har du tennis- eller musarm hjälper hon dig. Vår arbetsterapeut hjälper också till med behandling och träning vid artros i händerna, erbjuder utprovning av bandage eller ortoser samt värmebehandling. Viktoria tillhandahåller behandling/träning vid neurologiska sjukdomar som t ex stroke, MS och Parkinson. Utprovning av hjälpmedel ligger inom arbetsterapeutens ansvarsområde. Viktoria hjälper vidare till med bedömning av behovet av bostadsanpassning samt utredningar av patientens aktivitetsförmåga, där bland annat arbetsplatsbesök och ergonomisk rådgivning ingår som ett led i arbetet. Viktoria är även rehabkoordinator.

Vår digitala mottagning, PTJ24, ersätter 1177 för din kontakt med oss.

Du kan framöver logga in direkt via länken och registrera ditt ärende: https://e-besok.se/ptj/kattegattkliniken

Fiskaregatan 19, Halmstad - visa på karta
  • Onsdag - Fredag 07:45 - 16:50