Vårdcentralen Nyhem, Halmstad

Om Vårdcentralen Nyhem, Halmstad

Nyhems vårdcentral ligger centralt mitt emot Högskolan med bra parkeringsmöjligheter. Utöver specialistläkare i allmänmedicin och äldrevård finns distriktssköterskemottagning, vaccinationsmottagning, sjukgymnastik, arbetsterapi, psykolog, kurator, rehabteam samt barnavårdscentral.

Vi erbjuder webbtjänsten 1177.se. Konto skapar du själv via 1177.se för att förnya recept, av- omboka besök, förnya hjälpmedel, beställa tid för resevaccination, ställa frågor med mera.

Av- och ombokningar måste ske 4 timmar innan bokat besök, annars utgår en debitering för uteblivet besök.

Nyhems vårdcentral har en drop-in mottagning för våra listade patienter mellan kl. 08.00-14.00 varje dag där du får träffa en av våra distriktssköterskor som hjälper dig med ditt behov av vård. Besöket kostar 100 kr. Får du en läkartid betalar du enbart för läkarbesöket.

Vid hänvisning till Kvälls- och helgmottagningen, i våra lokaler, öppnar de kl 17.00. Tidsbokning från kl 16.30, ni ringer dit via sjukhusväxeln,

035 -13 10 00.

• Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Mottagningen
Husläkare / vårdcentral, Sprututbytesverksamhet

Vårdcentralen Nyhem, Halmstad

16:46 - 13 jul, 2019 skrev:

Jag åkte akut dit efter att jag fått en tid.
Jag fick träffa en underbar läkare, med norskt påbrå. Kommer ej ihåg namnet.
Jag var glad och lättad när jag lämnade. Lasse från Stockholm