Avdelning 85, Västmanlands sjukhus Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås

Avdelning 85, Västmanlands sjukhus Västerås

Avdelning 85 är en gynekologisk vårdavdelning som består av 18 vårdplatser för inneliggande patienter. Avdelningen är inriktad mot allmän gynekologi, onkologi (cancersjukdomar) samt gravida kvinnor med komplikationer. Patienterna kommer till avdelningen via väntelistan för planerade operationer eller via akutmottagningen. Avdelning 85 har också en dagvårdsavdelning. Där vårdas kvinnor före och efter polikliniska gynekologiska operationer. Här får också kvinnor med gynekologisk cancersjukdom sin behandling.

Informationen uppdaterades 17:02 - 13 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

6 sep, 2017 Jannice skrev:

Fantastisk personal som hela tiden gjorde sitt allra bästa för att göra en jobbig stund enklare att hantera. Hela tiden glada och trevliga, jag kan inte nog understryka vilken otrolig personal avd. 85 har. Var rädda om dem!